Gå til innhold

hei alle forster foreldre. lurer på en ting?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvordan synes dere at er og samarbeide med biologiske foreldre?

Går det greit ? snakker dere om foreldrene til barna eller?

klem

• 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

dytter jeg. vil gjerne prøve og ha et så bra forhold til biologiske foreldrene som mulig.

Tror det kansje blir bedre for barnet da.

Hvis de bilogiske foreldrene også ønsker for barnets del da.

Skrevet

Dette varierer jo fra tilfelle til tilfelle. Ta det opp med bufetat eller med kontaktpersonen deres i barnevernet, de har mange gode tips.

Skrevet

Hei du!

Hos oss har vi et veldig godt forhold til de biologiske foreldrene. Det er ikke så mye samarbeid, selv om de faktisk har samvær hver måned. Det er vel noe av problemet, at de ikke evner å engasjere seg i BARNET og dets behov.

Det jeg legger vekt på er å gjøre det koselig når de kommer. Hjelpe dem å samhandle med barna, da det er noe av det de sliter med her.

Vi snakker ikke mye om foreldrene, men når det er naturlig eller barnet ønsker, så gjør vi så klart det. Det jeg imidlertid synes er viktig er å ALDRI si noe usant eller omtale foreldrene i på en stygg måte.

Uansett hva som har skjedd, er barna knyttet til sine biologiske foreldre for livet, og jeg ønsker de skal ha et så godt forhold som mulig.

Man må nok prøve seg frem, alle er vi jo forskjellige - har forskjellige behov og reaksjons mønster.

Lykke til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...