Gjest Skrevet 13. januar 2008 #1 Skrevet 13. januar 2008 Hei dere! Vi er av de heldige som har veldige mye klær fra før. Har klær fra forrige barn + arvet mye(så heldig var vi ikke første gangen nei) Så spørsmålet er....hva kan man ønske seg som gave til babyen som kommer. Det eneste vi ønsker av klær er ullbodyer og annet ull. Vi har dessuten også mye tepper, leker o.l. Hva annet kan man ønske seg tro? Bøker f.eks?
Slumdog Skrevet 13. januar 2008 #2 Skrevet 13. januar 2008 Ja, eventyrsamlinger, Astrid Lindgren, Anne Catch Vestlye etc - kjempekoselig!
Gjest Skrevet 13. januar 2008 #3 Skrevet 13. januar 2008 Vi kommer nok til å få dobbelt opp av mange bøker etterhvert. Vesla på 3,5 har jo fått mange slike, men det vil være trist når de en gang blir stor og kun den elste får med seg barnebøker... Jeg er yngst i søskenflokken, og opplevde dette selv...
C.P78 Skrevet 14. januar 2008 #4 Skrevet 14. januar 2008 holder denne tråden oppe, d jeg også er interessert i å høre om noen ideer:-)
mie76 Skrevet 14. januar 2008 #5 Skrevet 14. januar 2008 Jeg ønsker meg nytt lammeskinn til nr to, ettersom det jeg fikk til nr en er veldig mye brukt og dessuten klippet til for å passe vogna hans. Vi ønsker oss også ny babycall... Hva med å ønske seg forbruksvarer som kremer, såper osv, kan sikkert pakkes lekkert i en kurv eller noe. Grei gave å få, synes jeg selv...
>>>>>>m<<<<<< Skrevet 14. januar 2008 #6 Skrevet 14. januar 2008 Dytter denne jeg også, siden vi også har et tonn med klær fra før av -mye av det har vi ikke fått brukt i det hele tatt ...
indigo76 Skrevet 14. januar 2008 #7 Skrevet 14. januar 2008 Trenger og noen tips til dette, har sagt til venner/familie at vi ikke trenger klær, og har jo kjøpt en del bamser, pledd, bæresele og det vi trenger selv. Har foreslått sengtøysett til noen, da vi får et annet kjønn denne gangen, men trenger jo ikkje så maneg av de heller... Tenkte kanskje vognleke (trefigur eller noe sånt), og forbruksvarer jeg og, men folk synes kanskje det er kjipt å gi sånne "kjedelige" ting?? Og bøker/leker i fødselsgave er kanskje litt tidlig?? Jaja, man får vel uansett ikke så mye til nr 2, er det ikke det de sier? ;-)
Birthen Skrevet 14. januar 2008 #8 Skrevet 14. januar 2008 Vi ønsker oss tåteflasker, smokker og smekker fra Marimekko. De er kjempetøffe! Ellers: babycall, håndkle med navn på (hvis det er bestemt da...), leketeppe (særlig hvis noen du kjenner er flinke til å sy), en fin uro til å ha over sengen, babyalbum, skinn/ull-tøfler, paraplytrille/ferietrille med liggestilling (i spleisegave fra venner).....
Phantom´ Skrevet 14. januar 2008 #9 Skrevet 14. januar 2008 Jeg tipser folk om å gi noe til søsknene istedenfor til babyen. babisen arver jo alt fra de eldre, så da er det bedre å fylle på i andre enden. I tillegg blir det mye oppmerksomhet rundt den nye, og da er det veldig hyggelig om de store barna får gave istedenfor babyen synes jeg.
Gjest Skrevet 14. januar 2008 #10 Skrevet 14. januar 2008 Dette var ingen dum ide... Men som yngst i en søskenflokk vet jeg hvor kjipt det er å arve alt mellom himmel og jord... Alt hjemmestrikka/laget er selvfølgelig hjertelig velkomen her(selv om det er klær o.l.) Det er unike gaver som jeg setter stor pris på! Kan kanskje ønske Elsa Benkov(skrives det slik?) - serien med fat, tallerken og tutkopp. De er kjempefine! Kan også ønske oss reiseseng fra Angelbaby, som vi har tenkt å kjøpe. Ellers: * ting til å henge forran vogna * uro(uten musikk) til å ha over stellebordet og seng * bestikk (stål), men dette er vel mer vanlig å få til dåp o.l.?
1baby,og 1 spire Skrevet 14. januar 2008 #11 Skrevet 14. januar 2008 Gavekort. Litt kjedelig der å da, men da kan man jo kjøpe noe babyen virkelig trenger når det har godt en stund.Hadde jeg satt stor pris på ivertfall, så slipper man å bytte ting også. Er jo bare siden å si hva man kjøpte for noe for det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå