Anonym bruker Skrevet 13. januar 2008 #1 Skrevet 13. januar 2008 min sønn på 7 uker får kun mme,(nei jeg ammer ikke, pga det ikke gikk på mange måter, men ville ja) jeg spurte på helsesøster om dette, men husker ikke. hørt at mme ikke er tørste slukkende, så gutten min er helt tørr i munn hele tiden, Åssen er det med vann? HJELP.. syntes så synd på han. men vil ikke gjøre noe "feil"
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2008 #2 Skrevet 13. januar 2008 Mine barn har også vært mmebarn fra veldig tidlig, men jeg har bare gitt mme frem til 3-4 mnd, når jeg har begynt å gi vann for å venne dem til smaken tidlig. Mme slukker også tørsten, så det er ingen grunn til å gi vann når han er så liten så lenge han ikke drikker ekstremt mye mme. Det er mange som er sultne og tørste ofte når de er så små, men som kanskje ikke spiser så mye av gangen. Ring helsestasjonen i morgen hvis du er i tvil. De kan sjelden mye om mme, men det er lov å håpe at du kan få et svar.
"gullet" Skrevet 13. januar 2008 #3 Skrevet 13. januar 2008 mme er nok, bare gi han en skvett visst han virker litt tørst, hender seg min har tatt bare 20 ml... han blir 4 uker i dag,mandag
"gullet" Skrevet 13. januar 2008 #4 Skrevet 13. januar 2008 men d r viktig og følge riktige mål når du lager mme, ikke press pulver oppi måleskjeen for og få m mest mulig, da blir d for lite veske...
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2008 #5 Skrevet 13. januar 2008 neinei, det gjør vi ikke, tar nøyaktig som vi skal ja har gikk han ca 10 ml ca 4-5 ganger,(i løpet av en mnd. bare gitt mme i en mnd) så da gir jeg han liiitt lunket kokt vann om han virker rimelig tørst fortsatt. men kan jo ringe hs for å høre igjen takk for svar. tar gjerne imot mer svar også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå