Gå til innhold

Tverrleie - Foranliggende morkake?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Babyen vår ligger i tverrleie, han har ikke snudd seg på mange uker og de tror vil forsøke å snu han. Skal på kontroll igjen i uke 38, nå er jeg i uke 34. Jeg har lest ganske mye om dette med tverrleie den siste tiden. Har lest flere steder nå at foranliggende morkake gjør at de ikke vil forsøke vending, særlig om det er på samme saiden som hodet til babyen er. Noen andre som har hørt om dette? Babyen vår ligger med hodet på den samme siden som morkaken min er, morkaken er foranliggende tror jge, den er altså på fremsiden av magen på høyre side, det er vel foranliggende? Eller?

Takker for svar :)!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Beklager alle tastefeilene, hadde det vist litt for travelt. :)

Skrevet

Dytter bare denne opp, kanskje noen som vet noe :)

Skrevet

dytter jeg

Skrevet

Skal på kontroll for leie i dag, så da kan jeg jo høre med legene hva de sier. Legger inn egen link når jeg kommer hjem. Skal være på Riksen 12.30, så er vel hjemme rundt kl 14.

Skrevet

Hei igjen.

Fikk ikke noe godt svar av legen, egentlig, når det gjelder spørsmålet ditt. Sånn som jeg forsto det, var det noe (LITT) forhøyet risiko ved vending når morkaken ligger foran... pga feste av navlesnor osv.. Mulig det da blir litt forhøyet risiko for morkakeløsning. Men hun sa at det er forskjellig praksis på forskjellige sykehus, og fra lege til lege. Hun anbefalte at du tok kontakt med ditt fødested og fikk en samtale, hvor du får all info om leie og vending...

Beklager at jeg ikke kunne få et mer konkret svar til deg.

Lykke til!

Skrevet

Kjære Bringebæret :)!

Tusen takk for at du tok deg bryet med å spørre for oss på din kontroll. Vi setter kjempepris på det, og blir varm av at noen tar seg tid til å gjøre sånt no for helt fremmede mennesker på nettet. Du er en engen :=)!!!

Ja, jeg skal snakke med legen her om dette, om han ikke sier at det er noe forhøyet risiko på grunn av at morkaken ligger foran på magen og foran hodet til baby, så mister jeg nok litt tillit og kommer til å nekte. Jeg ringte Ullevåll, der sa de at de hadde lite erfaring med vending, og at det bare var en lege der som gjorde det, han hette noe med Sverre, men jeg glemte etternavnet og jeg fikk ikke pratet med han da, for han var ikke inne, kanskje jeg prøver i morgen. Jeg bor jo på en liten plass, og om de har så liten erfaring med det på Ullevåll så er jeg redd for at de har langt mindre erfaring med å gjøre dette her. Det var noen som sa at jeg i alle fall burde være sikker på at de som skal utføre vendingen er erfarne og at de har gjort det mange ganger før. Jeg får jo nesten dårlig samvittighet nå og må legge til at jeg har fått fantastisk god oppfølging, så jeg vil ikke klage på sykehuset her. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...