Gå til innhold

maling av barnerom??

Anbefalte innlegg

Skrevet

eg hører så mye forskjellig om det å male når du er gravid. vi har snakket om å male barnerommet fra hvitt til en lys annen farge så det blir sikkert bare ett strøk. babyen skal sove inne hos oss når den kommer(skal bruke vannbasert). hvis eg da bruker maske og hel dress skulle ikkje det gå greit. er enklere for meg å gjøre det siden eg har flere dager sammenhengende fri, jobber som kokk så da har eg og stortsett formiddagene fri. og det er jo bare å lukke døren og åpne vindu for utluftning...??? er 26 uker på vei(sniker litt fra 2.tri.) er i skikkelig redebygge-modus=D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge det er vannmaling er det bare å male i vei!!! Oljemaling skal du være litt mer forsiktig med. Mengår bra det og, bare du lutfet bra. Sjekket med Jotun da jeg skulle male garasjen med oljemaling i sommer. Gikk helt fint det....

Skrevet

Vannbasert maling gasser faktisk mye lenger enn oljebasert, og man skal være like forsiktig med den. Det er viktig å bruke en godkjent maske (koster såvist jeg vet et par hundrelapper).

Tett åpninger til andre rom mens du maler, og varm opp rommet og luft ut med jevne mellomrom. Husk at vannbasert maling gasser i mange uker, så hold rommet tett og unngå å oppbevare møbler/klær etc.som babyen skal bruke der.

Skrevet

jeg har malt med bengalakk og oljemaling og kjøpte samtidig en proff.malemaske som filtrerer vekk skadelige stoffer. den kostet 350 kr og fungerer kjempebra. kjenner ikke anntydning til lukt når jeg bruker den. gå inn på grønn hverdag sine nettsider mhp tips om maling til barnerom. de anbefaler faktisk oljemaling, svanemerket til feks barnesengen, da den lukker seg fortere og ikke avgir så mange giftstoffer over tid. det står også at mange av de såkalte miljø malingene kan være like skadelige som andre malinger.

god malelyst!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...