Gå til innhold

Tar ikke flaske lenger :-(


rossi30

Anbefalte innlegg

Jeg er jo stort sett hjemme og tilgjengelig for gullet så amminga er godt på plass......men gullet tar ikke flaske lenger. (Sukk) Tror hun har glemt det faktisk. Her har jeg drevet og pumpet og fryst melk......og så skjønner hun ikke noe av denne flaskegreia lengere. Litt nedtur, siden hun da blir så avhengig av meg hele tiden. Jeg burde sikkert ha gitt henne en flaske inn i mellom, slik at hun husket hvordan hun skulle suge på den. Hun bruker ikke smokk heller, så det med suging blir helt borte.....

For 1 mnd siden klarte svigermor å få henne til å ta flaske, men nå er det ikke sjangs.....i hvertfall ikke fra meg!

 

Noen råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du prøvd Avent-flaskene? De skal visst være de som minner mest om pupp...

Hva hvis faren eller noen andre gir henne? Du er jo et vandrende koldtbord for henne, så hun forventer jo en helt annen servering fra deg enn bare en teit flaske :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La andre enn deg gi gullet flaske. Noen sier det fungerer. Ellers så kan du prøve drikkekopper. Min eldste tok ikke flaske men hvis jeg ga han både vann og melk i avent sine drikkekopper så gikk det fint. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for råd :-) Ja jeg skal la pappa få prøve, når jeg vet hun er litt sulten. Jeg bruker Avent flasker faktisk, men var ikke suksess med meg, men som dere sier hun vet jo at jeg har PUPPEN :-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

hei. min lille jente ville heller plutselig ikke ta flaske. hun synes det var helt greit med morsmelk på flaske frem til hun var 3,5 måned. da så det plutselig ut som om hun ikke skjønt noen ting... ble bare sinna. vi brukte aventflaske da. så prøvde vi mam-flaske- og den tok hun med en gang igjen. rare greier- men tror den mam-flasken lignet mye på puppen siden det kommer luft inn i den i bunnen. håper det har ordnet seg for dere- utrolig kjedelig når en ikke kan være mer enn et par timer borte. hvertfall stress for pappaen og svigers!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høre at det ikke bare er her. Jeg var faktisk borte jeg, og da vil hun plutselig IKKE ta den.....da skjønte ikke mannen mye! Har begynt å fylle opp i fryseren igjen, og så får pappa trå til. HS sa i dag: det tar den når de blir sultne nok..... så det er nok noe i det :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det skjedde hos oss i helgen. Bare skreik og tygget på flasken. Ville ikke drikke før jeg hadde dillet og dallet og tullet og styrt...

(hadde drukket et par glass vin.... derfor flaske)

Har aldri hatt problemer med dette før.

 

Jeg tror at grunnen til at snuppa nekter, er at jeg har vært nødt til å presse i henne hostemedisin med sprøyte i det siste. Hun HATER det. Sammenlignet sikkert sprøyten og flasken. Vet ikke jeg. Nå vil hun ikke godta annet enn puppen...

Fikk henne til å ta flasken til slutt, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...