Gjest Skrevet 13. januar 2008 #1 Skrevet 13. januar 2008 Siden vi ikke har så mye snø her på vestlandet- les ingenting, har vi liten erfaring med kjøp av langrennsutstyr. Vi har kjøpt hytte på fjellet og ungene trenger å oppdatere utstyret sitt. Vi har vanligvis arvet utstyr, men siden de begge har store bein, er de vokst i fra alle som vi kan arve fra:) Lengde på ski til ei som er flink til å gå på ski? Hun er ca 155 høy. Lengde til supergutten som ikke er så flink i løypa- heller lat. Han er 135 cm høy. Kan han arve hennes ski som er 150 høye? Er ikke mye han går på ski, men vil ikke at han skal få en negativ skiopplevelse med for lange ski Til minimann på 2 år som garantert vil gå på ski når de andre to går. Han sitter vanligvis i pulk, men vil nok gå bittelitt. Er det nok å kjøpe sånne ski som du kan bruke vanlige støveletter i, eller bør vi gå for full pakke til han og? Takker og bukker for råd:)
Espoir Skrevet 14. januar 2008 #2 Skrevet 14. januar 2008 Jeg anbefaler full pakke med ordentlige ski og støvler til alle barna, også han lille. det med lengde vet de som jobber i sportsbutikken. Jeg vil tro han kan bruke hennes, men er litt usikker. Det kan dere også spørre om i en sportsbutikk selv om dere ikke kjøper skiene der.
dritgrei hei hei! Skrevet 14. januar 2008 #3 Skrevet 14. januar 2008 enig med beagle! Det har kommet med et merke som heter "frost" hvor sko og binninger og ski er i god kvalitet til ungene, ikke så dyrt pr. pakke. men det spørs om hun største vil ha rosa ski :-) Vi har akkurat kjøpt nytt utstyr her i gården, og endte med fisher-ski og noen høye stødige "voksensko til dritgreigutten" Han har hatt utstyr som har passet hans str hele tide n fra han var to år, og han elsker å gå på ski. jeg syns ikke at superdupergutten skal trokle seg i løypa med for lange ski. det er skikkelige vondt og vanskelig å håndtere! da er det bedre med for korte, og at han bruker de han har. Man aller best er det å få utstyr som passer og som er tilpasset lengde og vekt. for det er vekten og plasseringen på bindingen som avgjør hvor artig det er å gå. God tur på fjellet!!
tufsemor Skrevet 14. januar 2008 #4 Skrevet 14. januar 2008 Hei.Jeg skal kjøpe nytt til datter på 7 som er ca 135 høy. Hun må ha 160 cm ski. Regelen er at de skal rekke opp til tuppen på skiene, og stavene skal rekke til opp i armhulen...dvs for henne 110 cm.Helt enig med andre som sier at det er bedre med for korte enn for lange ski. Det viktigste er at sålen er ok, slik at glien blir god:)Og at de smøres riktig slik at de ikke blir bak-glatte... DA er det moro å stå og gå på ski! Til de små har jeg satset på brukt, da det er ting som brukes lite før det vokses ut av.....veldig fornøyd med det - særlig med tanke på hvor mange meter utstyret brukes før det kasseres!!! Lykke til med innkjøp og ikke minst skiturene!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå