Barnkanskje? m liten prinsesse Skrevet 13. januar 2008 #1 Skrevet 13. januar 2008 Mageleie vil jo begrense seg selv etterhvert, og føles alt kvelende. Også leste jeg i Gravidbladet tror jeg det var at ryddleie var farlig fordi man kunne besvime isøvne dersom barnet la seg på hovedpulsåren?????? Kan dette stemme? Og hvordan skal man da ligge tryggest mulig? Er førstegangs og tenker på alle mulig rare ting om dagen har jo blitt helt tullete av dissa hormonene.... Hjelpes meg! Har til og med lest at man bør ligge på den ene siden kontra den andre grunnet noe med blodomløpet.. Sukk.. Hukommelsen er vag på akkurat den fronten da. Noen som har noe peiling eller hørt noe om dette?
mine små alver... Skrevet 13. januar 2008 #2 Skrevet 13. januar 2008 Ligg sånn som føles mest behagelig for deg og den lille..jeg ligger på siden.
Gjest Skrevet 13. januar 2008 #3 Skrevet 13. januar 2008 Farlig er det ikke! Du må ikke tro alt du leser. Det kommer mye overdrivelser fra den kanten.... man kan bli svimmer pga at livmora kan redusere blodgjennomstrømninga i den største åra i kroppen. MEn du merker ubehag om du ligger på ryggen når livmora har blitt så stor. Det er mest aktuelt i siste trimester. På siden men en pute mellom beina syntes jeg er best:) Venstre er gunstigst i forhold til blodomløp, men man bør jo bytte innimellom for å ikke bli helt stiv:)
2 fine små Skrevet 13. januar 2008 #4 Skrevet 13. januar 2008 Husker vagt at den aller mest behagelige stilligen (spesielt siden tarmene jobber noe tregere enn vanlig naar man er gravid) er aa ligge paa venstre side, tarmen jobber visst enklere da....ikke motstroems. Jeg merker det litt, at den stillingen sovner jeg lettere i, men det er kanskje litt psykisk ogsaa? Ellers synes jeg siden er best etterhvert. Magen er helt uaktuelt og ryggen er bare ok en stund om gangen for meg. Men farlig tror jeg det godt skal gjoeres aa vaere. Du merker nok dersom du blir svimmel tenker jeg, enten du sover eller ikke...
challenge *stolt mor* Skrevet 13. januar 2008 #5 Skrevet 13. januar 2008 ja jeg og ble litt engstelig for det der.. men så spurte jeg jordmor om hvilken sovestilling hun anbefalte. Svaret jeg fikk var: "ligg sånn som det er best for deg! Ingen kan kontrollere hvordan man ligger om nettene, for du snur og vender deg uansett." I og med at jeg aldri var glad i å ligge på magen var ikke det noe problem å unngå.. ligger best på sida uansett =) Altså: "don`t worry"
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2008 #6 Skrevet 13. januar 2008 Det er bare på slutten at du merker at det å sove på ryggen/magen kan være ubehagelig, som oftest i hvertfall...venstre side er best. Du merker det
Barnkanskje? m liten prinsesse Skrevet 14. januar 2008 Forfatter #7 Skrevet 14. januar 2008 Tusen takk for masse svar;) Kjempekjekt med et forum der man kan "snakke" litt om sånne fjerne ting, hehe.. Tenkte også det som flere sier at man merker hva som er behagelig osv etterhvert, helt til jeg leste det spørsmålet i bladet Gravid. Man begynner jo å lure litt da! Har hatt samme opplevelsen som andre, siden er best, men er en turner om natta så mistenker at jeg er innom de fleste stillinger. Magen er i vekst om dagen og tarmene henger definitivt ikke med på det der (mageknip halve natta). ;o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå