lillemagen med guttebaby : ) Skrevet 13. januar 2008 #1 Skrevet 13. januar 2008 uff, hva er dette da? Var kommet over 3 grusomme mnd, å har begynnt å jobbe igjen.( 40%) Å nå... kvalm med stor K!! Er det noen andre som har opplevd dette? Og blitt frisk igjen etter kort tid? Egentlig er jeg ute etter å bli fortalt at dette går over i morgen....fikk kjempe nedtur, har ikke noen tidsperspektiv lengre, de 3 mnd er jo gått, kanskje jeg går 9 mnd kvalm!!!!! UFF!!!! snart 15 uker....
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2008 #2 Skrevet 13. januar 2008 Får håpe du ikke går kvalm i 9 mnd. Noen gjør det, men mange blir kvitt kvalmen i uke 17, 20 eller 24 så ingen grunn til å gi opp ønskene enda. De fleste av de som er kvalm hele svangerskapet blir bedre etter uke 20. Da er kvalmen ofte en mer uvellfølelse enn en skikkelig nå-må-jeg-bare-kaste-opp-kvalmen. Uvellfølelsen er også plagsom, men den går det an å leve med.
rikedaspike Skrevet 13. januar 2008 #3 Skrevet 13. januar 2008 uff ja, nesten samme her. kvalm siden uke 6. Nå er jeg 15 uker på vei.Men det blir bedre... det må det bare!! Jeg har begynnt 60% jobb igjen og det er jo mye etter å ha ligget på sofaen/ senga i lang tid, tatt av seg mye etc. Tror det var litt mye for jeg fikk vondt i hodet og kasta da opp igjen p.g.a smerten. Jeg prøver å ta det med ro - ikke stresse og prøver å få i meg mye frisk luft, nok vann. Tar fortsatt ingefær og har ikke sluttet å gå rundt med "seabands" ...det hjelper synes jeg da. Blir der ikke bedre snakk med legen din... Lykke til! Jeg vet det er ikke lett!!
Gjest Bjørnen Collargol*gravid* Skrevet 13. januar 2008 #4 Skrevet 13. januar 2008 Kan være at det er omgangssjuka! Jeg har vært så uheldig å hatt omgangsjuka 2 ganger etter at kvelmen forsvant :-(
Fruen i huset Skrevet 14. januar 2008 #5 Skrevet 14. januar 2008 Jeg ble kvalm da jeg begynte å jobbe igjen, men beit tenna sammen og holdt ut - og så ble det bedre etter 3-4 uker... Forhandlet litt med sjefen (skjønte hva jeg ble kvalm av... - stress, ansvar, klaging...) Det hender jeg blir kvalm innimellom nå og, men går som regel greit dersom jeg passer på å få nok søvn, spise jevnlig, osv. Tar som regel lunsj alene også, så jeg får meg en time out... Føler jeg trenger det, så det ikke går så i ett. Har heller ikke press på meg at jeg MÅ være der til ett gitt kl.slett. Tar en rolig frokost og er ikke på jobb før 10-11... Jobber 50 %. Lykke til! Det gir seg sikkert etter hvert, men det er ikke alle arbeidsplasser som kan tilrettelegge da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå