Gå til innhold

HVA SKJER?! Kvalm igjen : (

Anbefalte innlegg

Skrevet

uff, hva er dette da? Var kommet over 3 grusomme mnd, å har begynnt å jobbe igjen.( 40%) Å nå... kvalm med stor K!!

Er det noen andre som har opplevd dette? Og blitt frisk igjen etter kort tid?

Egentlig er jeg ute etter å bli fortalt at dette går over i morgen....fikk kjempe nedtur, har ikke noen tidsperspektiv lengre, de 3 mnd er jo gått, kanskje jeg går 9 mnd kvalm!!!!!

UFF!!!! snart 15 uker....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Får håpe du ikke går kvalm i 9 mnd. Noen gjør det, men mange blir kvitt kvalmen i uke 17, 20 eller 24 så ingen grunn til å gi opp ønskene enda.

De fleste av de som er kvalm hele svangerskapet blir bedre etter uke 20. Da er kvalmen ofte en mer uvellfølelse enn en skikkelig nå-må-jeg-bare-kaste-opp-kvalmen. Uvellfølelsen er også plagsom, men den går det an å leve med.

Skrevet

uff ja, nesten samme her. kvalm siden uke 6. Nå er jeg 15 uker på vei.Men det blir bedre... det må det bare!! Jeg har begynnt 60% jobb igjen og det er jo mye etter å ha ligget på sofaen/ senga i lang tid, tatt av seg mye etc. Tror det var litt mye for jeg fikk vondt i hodet og kasta da opp igjen p.g.a smerten. Jeg prøver å ta det med ro - ikke stresse og prøver å få i meg mye frisk luft, nok vann. Tar fortsatt ingefær og har ikke sluttet å gå rundt med "seabands" ...det hjelper synes jeg da.

Blir der ikke bedre snakk med legen din...

Lykke til! Jeg vet det er ikke lett!!

Gjest Bjørnen Collargol*gravid*
Skrevet

Kan være at det er omgangssjuka!

Jeg har vært så uheldig å hatt omgangsjuka 2 ganger etter at kvelmen forsvant :-(

Skrevet

Jeg ble kvalm da jeg begynte å jobbe igjen, men beit tenna sammen og holdt ut - og så ble det bedre etter 3-4 uker... Forhandlet litt med sjefen (skjønte hva jeg ble kvalm av... - stress, ansvar, klaging...)

Det hender jeg blir kvalm innimellom nå og, men går som regel greit dersom jeg passer på å få nok søvn, spise jevnlig, osv. Tar som regel lunsj alene også, så jeg får meg en time out... Føler jeg trenger det, så det ikke går så i ett. Har heller ikke press på meg at jeg MÅ være der til ett gitt kl.slett. Tar en rolig frokost og er ikke på jobb før 10-11... Jobber 50 %.

Lykke til! Det gir seg sikkert etter hvert, men det er ikke alle arbeidsplasser som kan tilrettelegge da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...