gutiina Skrevet 13. januar 2008 #1 Skrevet 13. januar 2008 Vet dette med spark og sånn varierer veldig, men når kjente dere sparkene utenfra slik den vorende far også kunne kjenne? Er 20 fulgåtte uker på tirsdag, og har igrunn kjent bevegelser siden jeg var i uke 15. Men føler ikke at sparkene har blitt så veldig mye sterkere enn siden da? Tenker at hvis man skal kjenne det utenfra må det jo være ganske kraftige spark? Når kommer ca disse? Dele erfaringer anyone?
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2008 #5 Skrevet 13. januar 2008 Kjennte spark fra uke 21,og spark uten på magen i uke 23. er mitt andre svangerskap. er nå straks i uke 29 og sparkene har vert kraftige og hver dag siden rundt uke 23,ikke en eneste dag uten spark
gutiina Skrevet 13. januar 2008 Forfatter #6 Skrevet 13. januar 2008 Håper på det beste snart jeg da:) Det kommer når det kommer.
connie79 er 2barnsmor:) Skrevet 13. januar 2008 #7 Skrevet 13. januar 2008 18+1 var jeg på vei da vi kjente det første gangen, men så har det tatt litt tid etterpå å få kjent det igjen.
challenge *stolt mor* Skrevet 13. januar 2008 #8 Skrevet 13. januar 2008 er 24 uker + 2 dager på vei og har kjent liv første gang 1 advent søndag =) etter det var det stille i noen dager og så begynte den lille å sparke hver dag =D og sparka blir bare mer og mer for hver dag som går.. men som legene sier, alle barn er forskjellige, noen sparker mye og andre mindre, noen er rolige og noen er "rastløse"
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2008 #9 Skrevet 13. januar 2008 uke 20 engang, dette er mitt 3 svangerskap. Har morkaka forran tror den demper litt for det men nå kjenner jeg mase liv og magen beveger masse på eg å er tydlig spark å bevegelser. Med dem 2 andre så jeg det utenfor litt tidligere men morkaka har ligget bak.
tino84 Skrevet 14. januar 2008 #10 Skrevet 14. januar 2008 i uke 16+3 kjente samboeren min det for første gang... det er ei ivrig lita prinsesse der inne... kjente det utenfra ca 2 uker før den ordinære ultralyden.. Og jordmor der sa at det ikke var så srart at vi kjente det siden morkaka ikke lå foran i det hele tatt...Ingen "demping" av sparkene da....
>>>>>>m<<<<<< Skrevet 14. januar 2008 #12 Skrevet 14. januar 2008 Samboeren min kjente det på lille julaften og da var jeg vel 19uker på vei sånn ca :-). Men det gikk lang tid etter det, før han eller jeg kjente det igjen. Eller lang og lang, men i allefalle en uke. Nå er jeg i uke 22 (23 imorgen) og kjenner det hver dag :-). Trodde det også ko til å ta ganske lang tid, for babyen romsterte mer enn hann sparket, følte jeg, men plutselig tok det helt av, hehe, så han er nok bare litt bedagelig :-)
ღEmilie nov 06, Marcus apr 08ღ Skrevet 14. januar 2008 #13 Skrevet 14. januar 2008 er 24 + 3 nå.. Kjente sparkene godt utenfra i uke 20 ( + - noen dager )..
**Oktober-mamma** Skrevet 14. januar 2008 #14 Skrevet 14. januar 2008 rundt ca 19 uker begge gangene:)
-lucy- Skrevet 14. januar 2008 #15 Skrevet 14. januar 2008 19+0, men har livmoren forran så da tar det ofte litt lengre tid. DEILIG!!
Nanna:-D Skrevet 14. januar 2008 #16 Skrevet 14. januar 2008 Kjente spark første gang når jeg var ca 15 uker på vei. Kæll'n kjente spark klart og tydelig når jeg var i uke 18. Dytta litt på livmora mens han hadde hånda oppå, å vi fikk umiddelbar respons.. var to som skvatt litt da ja...
*Super*Mamman* Skrevet 14. januar 2008 #17 Skrevet 14. januar 2008 I uke 18-19 i alle mine 3 svangerskap.
Anitahar2barn Skrevet 14. januar 2008 #18 Skrevet 14. januar 2008 Mannen min kjente det utenpå i uke14! Mitt andre svangerskap og morkaka ligger bak. Syntes det var tidlig, han kjente det ikke før i uke 20 forrige gang. Siden uke 13 har jeg kjent liv hver dag, er i uke 21 nå. Fått høre av en klarsynt at jeg hadde en hyperaktiv baby inni der. Det kan vel stemme det :-)
lillespiren2:) Skrevet 14. januar 2008 #19 Skrevet 14. januar 2008 Hei Jeg har nettopp passert uke 24 og kjenner først tydelige spark nå etter helgen, jordmora fortalte meg at jeg har morkaka foran fosteret, det er forklaringen på at jeg har ikke har kjent spark før nå.. så deilig å endelig kjenne babyen sparke!
skatten kom i mai :) Skrevet 14. januar 2008 #20 Skrevet 14. januar 2008 i uke 20 kjente mannen det første gang.. trur nok han kunne kjent det før, men han har ikke vært der til rett tid selv såg eg det utenpå i uke 19 det var en virkelig morsom opplevelse..ikke er eg noe tynn heller så hadde regnet med å måtte vente lenger..
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2008 #21 Skrevet 14. januar 2008 kjente det for første gang uke 20 begge to:) nå hopper jo hele magen da han sparker så må bare le a denne karate kidden;) dere kjenner deet helt sikkert snart:)
Gjest Skrevet 15. januar 2008 #22 Skrevet 15. januar 2008 Nå i kveld, faktisk. Men regner nesten med at det var et "lykketreff" og at det går en stund til pappa'n kan kjenne noe enda (er 16+5). Pøbelen har vært aktiv i noen uker nå, men sparkene er så svake enda at jeg regnet med det var leeeenge til det kjentes utenpå. Men jeg har nok morkaka på høyre side, for sparkene kjennes kun på venstre side av magen. Og siden rakkeren har vært nokså aktiv på sene kvelder hvor jeg sitter ved pc'n, har jeg lagt meg til vanen med å legge hånda over der det som regel sparker når jeg sitter her og glor. Og jaggu fikk jeg meg et dult midt i håndflata for en times tid siden Morro!
Gjest Skrevet 15. januar 2008 #23 Skrevet 15. januar 2008 ...eller eventuelt så fikk pappa'n kjenne det bare noen timer etter meg En stor kopp kakao, og dermed ble pøbelen helt i hundre. Så etter fire-fem spark på rappet ba jeg pappa'n komme og legge hånda på, og jaggu fikk han seg en kavring eller flere i løpet av bare et minutt eller så. Stolt som en hane etterpå, selvsagt
Dubros Skrevet 15. januar 2008 #24 Skrevet 15. januar 2008 FØrste gang jeg kjente spark i det hele tatt, og dette var utenpå magen, var jeg 16 +1. Mannen kjente ca en uke etterpå. Har fra jeg var 16 +1 kjent liv hver dag. Nå er jeg 22 + 2. De små dultene som det startet med, har nå blitt til små spark. Det hender jeg skvetter skikkelig til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå