Anonym bruker Skrevet 13. januar 2008 #1 Skrevet 13. januar 2008 Hei. Ser at flere her inne ønsker unge faddere, men får til svar at det ikke går an. Min datter var fadder til lillebroren det året hun fylte 10, og hun er ført opp sammen med de andre fadderne. Eneste presten forlangte, var at det i tillegg var 2 voksne faddere. Kan være at vi fikk det igjennom fordi vi kjenner presten... Så lillebror har søsteren, en nær slektning som da var 12 år, 2 voksne og 2 godt voksne ; )
Baby i mars 08! :-) Ble april. Skrevet 13. januar 2008 #2 Skrevet 13. januar 2008 Svogeren min ringte prestekontoret for å høre om dette, da datteren hans på 14 hadde fått nei fra presten om å være fadder. De på kontoret sa at dette er opp til hver enkelt prest å avgjøre. Står ikke noe regel om det, presten bestemmer.
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2008 #4 Skrevet 22. januar 2008 Ja, det stemmer! Men, broren min fikk lov av presten å være fadder for vår lillesøster da han var 13 år... er litt opp til hver enkelt prest også..
Phantom´ Skrevet 30. januar 2008 #5 Skrevet 30. januar 2008 Man kan jo bruke mindre barn som gudmor, altså den som bærer barnet, men ikke står oppført som fadder. Luer litt på å la 7-åringen vår få bære barnet til døpefonten. Får høre llitt med presten hva han sier.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå