Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er nå 26 uker og har et problem.. sliter såå med å pusse tennene.. Brekker meg så fort tannbørsten kommer i munnen. Gruer meg skikkelig til tannpussen om morgenen og kvelden... Noen som har noen tips som kanskje kan gjøre tannpussen mindre brekkfullt??? Jeg kaster opp tilslutt... huff....

Alle tips mottas med en iver etter å prøves....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det tannbørsten eller tannkremen som gjør deg dårlig?

Har du prøvd å bytte fra vanlig tannbørste til elektrisk eller omvendt?

Hvis det er tannkremen, kan du kanskje prøve å bytte til en annen.

Om du ikke får pussa skikkelig, bruk tanntråd og tannskyllingsmiddel så unngår du de fleste tannskadene.

Skrevet

Jeg har akkurat samme problem som deg. Brekker meg og spyr hver gang jeg pusser tenner. Det er blitt litt bedre nå, fordi jeg kjøpte elektrisk tannbørste ved en feiltagelse..... (ser ut som en vanlig tannbørste) Vet ikke hvorfor jeg ikke brekker meg så mye når jeg bruker den, men det spiller ingen rolle så lenge jeg får pusset tennene skikkelig.

Skrevet

Jeg hadde det også sånn...det hjalp å puste ut hver gang jeg pussa med tannbørsten i munnen og ta den ut når jeg måtte puste inn igjen..hehe... det hjalp også å holde pusten mens tannbørsten befinner seg inne i munnen...

Skrevet

Det er på en måte godt å høre at flere har samme problemet... (ikke ta det på noen negativ måte). Trodde jeg var gal i hodet som hadde det sånn.. Men det er hovedsakelig brekninger så fort tannbørsten er i munnen.. har byttet tannbørste (prøvd mykere, mindre, hardere osv) og tannkrem. Har t.o.m prøvd datterens litt søtere... men det funker ikke.. Står å holder pusten til jeg neste spyr... det er et slit å pusse tennene..

Men jeg skal prøve noe skyllvann eller noe sånt..

Takker for mange gode tips...

Jeg prøver videre jeg da...

Skrevet

Hahaha, måtte le litt når jeg leste innlegget ditt Sonja, for det var helt omvendt med meg. Jeg har hatt sånn tannbørste som er halvelektrisk og den måtte jeg kaste for jeg brakk meg av den. Kjøpte en vanlig en og da ble det litt bedre, men nå skal det sies at det er mulig kvalmen rett og slett gikk over av seg selv da -at det ikke hadde med tannbørsten og gjøre, men det ga seg nå i allefall. Har sluttet helt med å pusse tunga -det tørjeg rett og slett ikke, for jeg er redd det skal få tilbake trangen til å kaste opp.

Har blitt så som så med tannpussen her og, men har brukt skyllevann og tanntråd. Hele tanken på å pusse tennene var en sikker måte å kaste opp på i begynnelsen :-(. Ikke noe kjekt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...