Gå til innhold

Adipol på Rikshospitalet


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei,

 

jeg går der. Man blir godt fulgt opp og det er veldig betryggende. Går til jordmor, ernæringsfysiolog og får et par ekstra ul for å sjekke veksten på barnet. Samt at du må ta glukosebelastningstest for å sjekke en evt svangerskapsdiabetes.

 

Det kan bli mange besøk på Rikshospitalet i løpet av en mnd, for man får nødvendigvis ikke time hos jm, ernæring osv på samme dag. Det er verdt det, selv har jeg gått ned 7 kg hittil i svangerskapet og er i uke 27.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går på adipol og synes det er bra!

Det er som Karkat sier man får ekstra oppfølging. jeg føler jeg er der ofte men det er verdt det. Fått tilbud om et type kurs på kveldstyd om mat ernæring trening som jeg har meldt meg på .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal til legen nå og søke. Har jeg sjans til å komme inn, jeg er 5+2 etter siste mens, men bare 4+4 etter egne beregninger.

 

Jeg er ikke så høy, under 160 og veier vel en 90-92kg.

 

Hva er kriteriene for å komme inn?

Får man føde på riksen og da, eller må man søke det utenom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen min ringte de i dag, og jm hadde selvfølgelig ringt meg når jeg var på skolen..

Tar det lang tid før man får svar om plass, kan hun si det over tlf i morgen om jeg kan få plass om jeg går over 12uker?

 

Er første kontroll der i uke 13?

 

Skal til legen min i uke 10/11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

det tok ca en uke fra jeg sendte søknaden til jeg fikk svar. Jeg sendte mail selv og legen sendte søknad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adipol er er opplegg de har for oss som er overvektige når vi blir gravide, der får man ekstra oppfølgig av jordmor og av ernæringsfysiolog. skal hjelpe deg så du ikke går for mye opp i vekt under graviditeten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...