Plutseliten :) Skrevet 13. januar 2008 #1 Skrevet 13. januar 2008 til datteren Hun skal på 10 klasse skoleball om 3 uker,og trenger ballkjole såklart Er det noen som vet om butikker i Oslo,Bærum ol som selger,leier ut? Har sjekket ut et par...bla Agape i Oslo,men de kjolene var ikke noe særlig. Så......om noen har tips, blir jeg skikkelig glad )) Klem
Gjest Skrevet 13. januar 2008 #2 Skrevet 13. januar 2008 Har egentlig ingen tips..., men guttungen min skal kanskje på samme sted ;-)
Dailis Skrevet 14. januar 2008 #3 Skrevet 14. januar 2008 De fleste brudesalonger selger/leier ut ballkjoler også. Slik blir det i stor grad gjort her i byen med slike skoleball....
dritgrei hei hei! Skrevet 14. januar 2008 #4 Skrevet 14. januar 2008 her i byen var det skoleball for 10.klasse rett før jul, og da ungdommene mine kom på korøvelse to dager etterpå, hadde de mye morro og en trist ting å fortelle. Det var bare ei jente som hadde på seg helt ekte ballkjole, en stor og flott sak. De andre hadde på seg "vanlige finklær" som de kalte det... de lo litt av henne, og syns det var rart at hun hadde pyntet seg så mye. uff, ikke rart de ringer og avtaler hva de skal ha på seg. Håper hun får et superduperball! Mamma sydde mine ballkjoler til danseskoleballene jeg var på, men i 9.klasse ble det ikke sying men kjøping... ha ha ha ha. Snaisen kjole :-) ellers har jeg ikke noe annet forslag enn det Dailis sier. brudesalonger leier ut. :-)
♥Snulder Skrevet 14. januar 2008 #5 Skrevet 14. januar 2008 Hmmm... har ei venninne som nettopp har hatt samme stria med sin datter. Jeg tror de endte opp med å låne ballkjole av ei annen jente, men mener å huske at de hadde vært "verden rundt" for å prøve kjoler. Sånn utover det så vet jeg at Celine på Strømmen storsenter og Lillestrøm storsenter har selskapskjoler som ikke koster skjorta!
Karomamma Skrevet 15. januar 2008 #6 Skrevet 15. januar 2008 Innvandrerbutikkene på Grønland!! Mange av kjolene er selvfølgelig veldig rosa og dollete, men du kan finne tøffe kjoler innimellom. Ta en jentetur til sentrum, begynn i Brugata ved Gunerius (gå innom Dollarosa der også) og beveg dere bortover mot Grønland. Hvis hun vil gå med noe som er brukt (det er jo ikke alle som vil), så finnes det mange fine kjoler på finn.no. Kjolen brukes kanskje bare én gang og gjenbruk er bra for miljøet
Plutseliten :) Skrevet 16. januar 2008 Forfatter #8 Skrevet 16. januar 2008 Takk for svar og innspill Det er ikke så lett dette her...for jeg mener bestemt at vi kan leie eller kjøpe brukt.Jeg mener også at hun kan låne av venninner eller kanskje bruke en kjempefin kjole hun fikk til jul. Men greia er at alle kommer til å ha ballkjole på,det har jeg sjekket med noen andre foreldre.....hun hun passer ikke venninnenes kjoler...med en høyde på 177cm og syltynn med håndballoverkropp er hun ikke helt standard Sjekket linken på Romeo og Julie og tar en tur dit i morgen.For å sjekke utvalg og priser. Og hun skal få bruke noen av konfirmasjonspengene sine på dette.....jeg sponser selvfølgelig litt..men synes det er skikkelig unødvendig for en gangs bruk i 3-4 timer.Men..men...dette er jo noe de gleder seg til lenge,og kåring av ballets dronning setter jo sine krav... Og nå er diskusjonen igang her..ang leie limousine...hahah....
Gummelillan Skrevet 16. januar 2008 #9 Skrevet 16. januar 2008 Har ikke så mange tips, men ville bare si at jeg skjønner jenta godt jeg da. Gikk på high school for mange herrens år siden og klart det måtte ballkjoler til ;-) Både til homecoming og prom... Så lenge hun er med å betaler noe selv synes jeg det er helt greit å la ungene få ta "litt av". Lykke til på jakten!!!
herle Skrevet 8. oktober 2009 #10 Skrevet 8. oktober 2009 Tja, vet ikke helt hvor bra eller dårlig du syns tipset mitt her, men jeg har veldig god erfaring med å kjøpe klær og kjoler på nett. Jeg kjøper mye kjoler fra ebay, kelkoo (søketjeneste) og illusion.no
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå