Gå til innhold

Noen med peil på nikon d40?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som vet hvordan jeg kan endre lyset i front på kameraet? Det som lyser før bildet blir tatt. Skulle hatt det f.eks til å blinke raskt, pga når det lyser lenge før bildet blir tatt, blender det lillegutt og han lager grimase på alle bildene :/

Håper noen forsto, er litt dårlig på å forklare;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruker du manuelle instillinger? Tror jeg skjønner hvilket lys du mener, og det kommer vel i forbindelse med bruk av blits?

Skrevet

Ja det kommer før blitzen hopper opp.. Har det mest på auto, kanskje jeg skal prøve å ha det på M, og kanskje finne manualen ;)

Skrevet

Har du ikke en innstilling uten blits? :-) Hvis du stiller den på M så kan du komme langt bare ved å lære deg å stille ISO-verdien. Er ikke så vanskelig som alle skal ha det til hehe :-P skulle gjerne hjulpet deg mer, men jeg har selv canon så har ingen oppskrift på nikon =)

Lykke til!

Skrevet

Jess, får prøve meg litt frem, kjøpte det i sommer men har ikke brukt det mye før nå.. Å er jo greit å ha litt fine bilder av gutten :) Tusen takk for hjelp =)

Skrevet

Har Nikon D80 selv, så er ikke sikker på om det er akkuratt det samme.

Hvis du vil bruke autofokus må du gå inn på menyen (Menu knappen), der velger du "custom setting menu" (symbolet er en blyant), finn "AF- asssist" og sett denne til OFF.

Er ikke sikker på hvordan dette vil påvirke resultatet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...