Elipepsi Skrevet 13. januar 2008 #1 Skrevet 13. januar 2008 Jeg er s.pleierstudent, lurer på et par ting: I mai skal vi begynne å øve oss på å sette veneflon, samt ta blodprøver. Det jeg lurer på: Jeg vil da være 4/5 måneder på vei. Er det noe som tilsier at jeg ikke kan være prøvekanin for de andre studentene? Vil gjennomføre dette semesteret!! Og en annen ting: Har noen av dere fått flyttet praksis, slik at dere får tatt praksis slik at det passer med termin? Jeg har ikke planer om å ta full fødselspermisjon, kun et par måneder. Hva skjer hvis jeg går glipp av en praksis? Får jeg tatt den igjen mot slutten av studiet?
Elipepsi Skrevet 13. januar 2008 Forfatter #2 Skrevet 13. januar 2008 Ja, det var jo en utrolig bra overskrift.. *klaske panne*
Linnea&Julie Skrevet 13. januar 2008 #3 Skrevet 13. januar 2008 neida du kan trygt være prøvekanin om du vil!! Da vi hadde disse øvelsene var det bare 2 personer i klassen min som ble stukket..vi øvde på å stikke på dukkearm. Første gang jeg satte venflon var i praksis på sykehus! Jeg skulle hatt praksis i august 2007, men det gikk ikke pga ekstrem sv.kvalme, så da fikk jeg legeattest og så søker du om permisjon/ utsettelse av praksis. jeg skal ta denne praksisen igjen aug.08.
Elipepsi Skrevet 13. januar 2008 Forfatter #4 Skrevet 13. januar 2008 Åh, tusen takk for svar Men du får fortsette skolen inntil videre da eller? Du MÅ ikke ha permisjon pga praksisen ikke er tatt?
Guttemamma75 Skrevet 13. januar 2008 #5 Skrevet 13. januar 2008 Nå er det maaange år siden (føles ihvertfall slik) jeg var ferdig på sykepleien, og da kunne man ikke fortsette på studiet om praksis ikke var fullført.. Dvs du kan ikke ta praksis "igjen" på slutten av studiet.. MEN, dette var som sagt en god stund siden, anbefaler deg å ta kontakt med skolen din for å høre hvilke regler som gjelder der... Dette kan nok også være forskjellig fra skole til skole...
Linnea&Julie Skrevet 13. januar 2008 #6 Skrevet 13. januar 2008 ja jeg går i alle fall enda,og to andre i klassen min som heller ikke hadde praksis, men fullfører resten. hadde bare permisjon fra praksisen, ikke noe anna! jeg er ferdig med studiet til sommeren egentlig, men må jo ta igjen praksisen til høsten..Så er jeg ferdig på skolen ) hvor langt i studiet er du?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå