Lektor Doppler med tillegg Skrevet 13. januar 2008 #2 Skrevet 13. januar 2008 Tenk enøk. Masse isolasjon, vannbåren varme.
Fredpåjord Skrevet 13. januar 2008 #3 Skrevet 13. januar 2008 Er så lei av å løpe ned i vaskekjelleren og opp i annen etasje, så alt på en flate er min store drøm nå. Kanskje noen kjellerboder til lagring bare.. Og så vil jeg ha stoort spisekjøkken, med deilig stor plass til kjøkkenbord, for det har jeg ikke nå. Og god lagringsplass med innebygde skap på alle soverom samt mye garderobeplass i gang/entre osv. Og tenk lys, få mest mulig kveldssol på evt uteplass og pass på at rommene deres har vinduer som slipper inn mye lys, naturlig lys er viktig!
selfangerkjerringa Skrevet 13. januar 2008 #4 Skrevet 13. januar 2008 Tjah... spørs litt hvor fritt dere står i forhold til utforminga? Men jeg har et par ting jeg etter erfaring setter foran andre - eget vaskerom - avgrenset lekeareale til barna (lekerom/innhuk i annet areale) - stor dusj på badet, med dør - ikke forheng/dusjkabinett - utgang til uteareale fra stue/spisestue - øy på kjøkkenet (bred nok for ungene å f.eks tegne mens jeg lager mat)
blittmamma07 Skrevet 13. januar 2008 #5 Skrevet 13. januar 2008 at fra badet kan du slenge rett i skittentøyskurven på vaskerommet i kejlleren.
selfangerkjerringa Skrevet 13. januar 2008 #6 Skrevet 13. januar 2008 forresten så elsker jeg takvindu!!! og innebygde skap er bra på soverommene. Min stooore drøm er walk-in-garderobe... men det er nok neppe gjennomførbart med mindre vi bygger HELT nytt hus.
Fire småtroll Skrevet 13. januar 2008 #7 Skrevet 13. januar 2008 Grovkjøkken,dvs en egen inngang til et vaskerom med sluk i gulvet, for mottak av møkkete klissblaute unger ;-)
selfangerkjerringa Skrevet 13. januar 2008 #8 Skrevet 13. januar 2008 hjelpeogtrøste, hva har du tenkt å tilberede av de ungene da, Kristin? Søleragu?
ApriIbaby Skrevet 13. januar 2008 Forfatter #9 Skrevet 13. januar 2008 *SKRATTLER* mens jeg noterer iherdig
Krokka og prinsessa Skrevet 13. januar 2008 #10 Skrevet 13. januar 2008 Tips til vaskerommet; Ha plass til tørkestativ, tørketrommel, vaskemakin og skyllekar. (dersom du har tørketrommel og vaskemaskin vd siden av hverandre i stedet for i høyden så får du også "benkplass" til bretting av klær!) Så er det viktig med sånn vifte der inne, som en har på badet. Da tørker klærne dritkjapt!
esmase Skrevet 13. januar 2008 #11 Skrevet 13. januar 2008 -Ha skyvedører der det er mulig -Ikke ha innvendig trapp på stua.Lyden bærer godt,så det er best å ha trappa feks i gangen. -Hvis dere har badet rett over vaskerommet,så lag ei sjakt fra badet som dere slipper skittentøyet ned i. -Bygg med kjeller! Det er mye ekstra plass for en billig penge. -Skal dere ha vannbåren varme,så husk at dere da også bør ha varmepumpe fra dag en,for å bruke varmvannstanken er den dyreste løsningen. -Stort kjøkken
Zaratustra Skrevet 14. januar 2008 #12 Skrevet 14. januar 2008 Kjølerom, mitt er ca 2x1m og jeg elsker det!
Mikkemafian Skrevet 14. januar 2008 #13 Skrevet 14. januar 2008 Heia matbod eller spiskammers i tilknytning til kjøkkenet!!! Vanvittig fornøyd med den.
Gjest irismor Skrevet 14. januar 2008 #14 Skrevet 14. januar 2008 Matbod Kjølerom Vaskerom med inngang utenifra også. Møkkete dyr, gubber og unger rett inn til spylings =) Litt fancy på det men blir det husbygging her så blir det egen garderobe og bad i tilknytting til soverommet.
ToPrinsesser<3 Skrevet 14. januar 2008 #15 Skrevet 14. januar 2008 "Walk-in" garderobe på hovedsoverommet; det er vi kjempefornøyde med, samt at vi bygget en stor gang, med skyvedør inntil eget garderoberom. Perfekt å slippe alle jakker og sko rett innenfor døra.
r r r Skrevet 14. januar 2008 #16 Skrevet 14. januar 2008 Dør fra foreldresoverommet til hovedbadet! Sørg for kjellerstue (ingen åpen løsning fra den andre stua) til barna blir tenåringer! Pass på at huset har livsløpstandard hvis du har tenkt å bli boende. Stort kjøkken med stor spiseplass er supert. Tenk klassisk og praktisk når du innreder. Vi har f.eks. en 40 år gammel eikeparkett i stuen. Den er like fin (les: moderne - for den er jo selvsagt blitt litt slitt) i dag som den gang den ble lagt. derfor legger vi ny eikeparkett i hele huset nå når vi bygger om fordi vi vet at denne ikke er et motefenomen som vi lett kan bli lei av. Den føles nok ikke umoderne om 40 år heller...
MikroMidas Skrevet 14. januar 2008 #17 Skrevet 14. januar 2008 Som andre her: tenk ENØK. Og dessuten, jeg har alltid sagt at når jeg en gang i fremtiden bygger drømmehuset, så skal jeg ha en vanlig inngang OG en inngang hvor man kan henge av seg vått tøy, våte sko, ha direkte tilgang til vaskemaskin (altså kombinert vaskerom/inngang). Men vi rekker vel ikke å bygge før ungene er så store at det er unødvendig ((: Derfor får du tipset av meg, så kan dere gjennomføre drømmen min i stedet.
mamman til to gutter Skrevet 14. januar 2008 #18 Skrevet 14. januar 2008 Både dusj og badkar på badet!
F-mor Skrevet 14. januar 2008 #19 Skrevet 14. januar 2008 -Stort nok vaskerom. -nok soverom, etter som ungene kom som pærler på en snor, har vi verken kontor eller gjesterom lenger:-( ;-) -angrer på at vi ikke bygget kjeller slik at barna har en plass å være når de blir teenåringer -nøytralefarger, har måttet pusse opp det meste.
GuriMalla - ♀♂♂ Skrevet 14. januar 2008 #20 Skrevet 14. januar 2008 Vi har nettopp pusset opp vaskerommet slik at det er to utslagsvasker, to store klesskap og plass til fryseskap og vaskemasking og tørking av klær. Men hadde jeg kunnet flyttet rommet ville jeg hatt det ved siden av inngangsdøra så det bare var å måke hund og unger inn der og spyle av de ;-) Masse bodplass med hyller og oversiktelig oppbevaringsplass. Lett tilgang på badet fra soverom. Egen stue til ungene når de blir litt større og har venner med seg hjem. MASSE benkeplass og skapplass på kjøkkenet. Kort vei fra kjøleskap til kokeplater!
Hilsen Aud Skrevet 14. januar 2008 #21 Skrevet 14. januar 2008 min drøm: integrert akvarium i en vegg enten på stua, hall eller kjøkken. Bygges inn i et skap el lignende på "baksiden". Apropos integrert....... integrerte hvitevarer er digg. Bygg utleieleilighet i kjelleren. Sikker inntekt og kan ved behov gjøres til en del av hoveddelen dersom man feks får mange barn el. lignende.
*Rutletutt* Skrevet 14. januar 2008 #22 Skrevet 14. januar 2008 Vi holder på med tegning av hus og utforming nå, og det er jammen ikke så lett å få alt til å gå i hop...men vi har lagt vekt på store åpne rom, skyvedører, store vindusflater, høyt under taket, dobbeldusj, teknikkvegg på kjøkkenet + øy, eget vaskerom med utgang, en privat sone og en sone med stue og kjøkken og så skal vi bygge i mur - mye mindre vedlikehold og varmeisolering + ser flott ut;o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå