Gå til innhold

må bare spørre.. fedrekvoten

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den er på 6 uker, damen på nav sa at den kommer i tilleg til mine uker. stemmer det eller er jeg feilinformert?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du velger 80 % lønn får dere 54 uker tilsammen, og ved 100 % 44 uker tillsammen.. Altså så inngår fars uker i disse ukene.

Skrevet

jeg har fått beskjed om følgende: jeg har rett på 54 uker ved 80 % lønn, og far har rett på 6 uker altså tilsammen 60 uker (men fars uker kan jo ikke mor ta, med mindre meget psesielle omstendigheter...)... dette sa min stemor som har jobba på trygdekontor i 25-30 år...

han kan jo ikke ta permisjon når jeg har permisjon, ergo må han "vente" til jeg er ferdig med mine uker...

Skrevet

Dette er feil.

Les på NAV sine sider :

" Fedrekvoten utgjør seks uker (30 stønadsdager) av den totale stønadsperioden på 44 eller 54 uker avhengig om mor får foreldrepenger tilsvarende full lønn eller 80 prosent lønn. Dersom far ikke benytter disse ukene, faller de bort. "

Skrevet

KRemtkreemt; damer..Sånn her er det. Foreldreparet får 44 eller 54 uker fri når man får barn. 3 av de MÅ mor ta før termin, 6 av de MÅ mor ta rett etter fødsel, 6 av de MÅ far ta mens mor er ute av huset. (altså i arbeid.) og de resterende 29/ 39 ukene bestemmer dere selv om hvordan skal deles..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...