Gå til innhold

Dere med gutter, kan dere se hit litt ? :-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann!

Jeg har en liten gutt på 3,5 mnd som de siste 2 dagene har avlagt litt blod i tissebleiene. Det er ikke snakk om store mengder, kun one dråper, men nok til at jeg ble litt bekymret og kikket litt ekstra godt på tissefanten hans. Fant ikke sår av noe slag.

Man fikk jo beskjed fra sykehuset at man aldri skulle tukle med forhuden, at man ikke skal vaske under den osv, og det har jeg heller aldri gjort, men idag da jeg stelte han så la jeg merke til at han har veeldig trang forhud, det går ikke an å trekke den tilbake i det hele tatt, han har bare en bitteliten urinåpning.

Så, det jeg lurer på er, om det er normalt at dem har svært trang forhud når dem er så små, er det noe som vil "rette seg opp" eller har jeg grunn til å være litt bekymret ?

Jeg kommer uansett til å ta kontakt med helsestasjonen imorgen ang blodet i bleien, og kommer samtidig til å ta opp dette med forhuden. Men er det noen der ute som har opplevd noe lignende ?

(er jo meget mulig at dette er helt normalt, men hva vet vel uerfarne lille meg ? :-)

Setter stor pris på svar :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min svigerinne med baby på 5 dager spurte meg om dette igår.. Jeg søkte opp på nettet.. Fant ut at det var ikke noe farlig med blod i urinen.. Mest vanlig var det pga noen krystaller i blæra som gjorde at det kunne blø litt.. Helt ufarlig og går over av segselv..

Man kunne gå til lege og ta urinprøve for å utelukke evt urinveisinfeksjon.. Men så lenge barnet var friskt og raskt ellers, så var det ikke farlig.. =)

Skrevet

Mini hadde litt lyserosa i bleien to-tre ganger da han var rundt den alderen der. Sjekket det aldri, og har heller aldri prøvd å dra i forhuden hans. Siden jeg ikke sjekket det, og det gikk vekk av seg selv så vet jeg ikke hvorfor det var der.

Skrevet

Alle guttebebiser har trang forhud, ingen grunn til bekymring med mindre han får gjentatte infeksjoner, eller hvis tissen blåser seg opp som en ballong, da må du få det nærmere undersøkt. Gutten vår hadde ballongproblemet, men det har heldigvis gått over uten at han har trengt operasjon :)

Skrevet

Kan være urinveisinfeksjon.

Skrevet

Det du trodde var blod, kan godt være urater som skilles ut med urinen. Sønnen min har hatt det flere ganger, også når han ble litt eldre, ved feber.

Skrevet

Tusen takk for mange betryggende svar :-) Da kan jeg stresse ned litt og ta det med ro ang dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...