Gå til innhold

Hvordan er det med baby og tv-titting & data?

Anbefalte innlegg

Skrevet

SItter dere foran tv'n og dataen med babyen i fanget? Eller oppholder de sg i et annet rom der tv'n er av?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja. Jeg sitter på stua foran tv'n, og babyen sitter på badet.

Skrevet

Babyen på 5mnd er i samme rom som vi er så lenge han er våken, og da er det naturlig at også tv'n står på innimellom. Dette er forøvrig noe som er kjempespennende en liten stund frem til det er noe annet som fanger interessen.

Skrevet

mulig jeg har missa en pågående diskusjon på dette temaet her idag, men jeg sitter altså sjelden med ettåringen min på fanget og ser tv. Hun og storesøster på snart 4 ser barne-tv sammen, men det er svært sjelden minsta greier å ha oppmerksomheten rettet mot glaneboksen lenger enn 10min i gangen. Data'n er hun ikke borti, greier ikke å holde fingrene fra tastaturet.

Skrevet

men så har jg no aldri hørt noe om at en 1åring er en baby. den var ny for mg ialf!! og dette er absolutt ikke noe diskusjon fra tidligere i dag. dette er noe JEG lurer på.

Skrevet

noen mener sikkert det er galt , men vi har latt han "sett" tv med oss helt fra han var liten.. nå er han 14 mnd og elsker å se tv innimellom, liker best ole brum serien på en sånn disney kanal..hehe

Skrevet

hm... jeg syns så tydelig å huske at ettåringen min har vært baby en periode ganske nylig... jaja - hun satt nå i hvert fall ikke på fanget mitt og så tv i særlig stor grad verken som baby eller ettåring.

Skrevet

vært bebi ja! mn har no ingenting md saken å gjøre så lenge som du satt å snakka om hva 1åringen din gjør nå:-)

Gjest sug lut satan i toern
Skrevet

Gratulerer med vellykket indoktrinering til passiv konsumpsjon, er du riktig heldig får du vår vervepremie, gratis epilepsi, ganske snart.

Skrevet

så du mener at barn får epilepsi av å se mye på tv?

Skrevet

Dette er ikke noe jeg "mener", det er faktum at de minste ikke skal se tv fordi det KAN utløse epilepsi, på grunn av at de ikke har utviklet hjernen til å kunne prosessere det flimmeret som er i bildet.

Skrevet

enig med innholdet i sug lut sitt budskap - om enn litt tvilende til måten det blir fremlagt på... (selv om jeg elsker sarkasme). Påstanden om at det fins en link mellom tv-titting og epilepsi er ikke noe jeg og sug lut har funnet på selv, det er bygget på dokumenterte forskningsresultater.

Kan forøvrig legge til at epileptikere blir frarådet å spille visse tv-spill fordi det kan fremkalle anfall.

Skrevet

hjeller dette helst når de sitter & stirrer i tv'n. eller hvis de er i samme rom der tv'n er på også?

Skrevet

Så lenge de ikke ser bildet er det neppe noen fare (evt stråling kan jeg ikke noe om).

Skrevet

personlig prøver jeg å begrense det å ha tv'n stående på mens barna er i samme rom og leker/gjør andre ting. Unger som vokser opp idag blir stadig utsatt for støy i forskjellige sammenhenger, jeg prøver å gi dem et rolig miljø så godt jeg kan, og begrense unødvendig støy i hverdagen.

Skrevet

Det er jeg helt enig i, selfangerkjerringa. Men det gjelder for voksne også, jeg stiller meg like undrende hver gang jeg er hos folk som ikke kan slå av selv når ingen ser på.

Skrevet

Vi ser så godt som aldri på tv selv, demed gjør heller ikke sønnen vår det. Når han blir gammel nok til å be om det selv skal han nok få se barnetv, da.

Han sitter heller ikke og glaner på dataskjermen min nei, for dersom han ser min kjæreste MacBook, vil han bare bort og rasere tastaturet.

Skrevet

tv titting hos barn kan fremkalle epileptiske anfall ja, men hos barn som er anlagt for å få det, dvs det er bare snakk om når eller hvrodan det første anfallet utløses.. det er ikke bevist at tv-titting gjør at barn som ellers ikke hadde fått epilepsi, kan få det BARE av å se litt på tv innimellom.

Skrevet

dessuten gjelder det med flimringen for "gamle" tv-apparat har jeg hørt. lcd og plasma har ikke samme effekten.

for å svare på spm til hi, hun så ikke på tv da hun var baby, men den stod på i samme rommet ja. dataskjermen har hun ikke sett så mye på, for hun blir helt gal og skal trykke på tastaturet :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...