Gå til innhold

trening??

Englemamma08-spire12-10

Anbefalte innlegg

Skrevet

er det noe man ikke skal trene eller være forsitig med og trene når man er gravid??

og hva burde man eventuelt trene ektra mye??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisan

Jeg har selv lurt på det samme og lest litt rundt på nettet.Har du trent fra før av kan du fortsette med det... men om du ikke er vandt med å trene ikke sett i gang en stor stillt aksjon nå. Da ville jeg holdt meg til gåturer etc.

Selv er jeg instruktør på et treningsenster og har kommet frem til noen jeg velger å følge (er 6 uker på vei). Men her er det mange ulike råd om meninger så du bør nesten søke litt rundt på nettet:

1. Jeg har kuttet ut alll trening med høy intenseitet. Holder meg til trening med 75 % av max puls. Dette ligger innenfor området der vi kan prate, puste med nesa, man skalikke være anpusten over tid etc. Dette er fordi fosteret ikke skal bli overopphetet. Vi klarer å kvitte oss med varmen via svette men den lille han ikke utviklet denne funksjonen.

2. Av samme grunn som ovenfor bør du ikke trene i mange timer i strekk. Jeg har satt max til to timer.

3. Jeg trener mye spinning, pilates yoga etc. Her er det ingen tunge vekter eller tunge løft og så lenge ting ikke gjør vondt så kjører jeg på. Når jeg kommer litt lengere ut i svangerskapet så kommer jeg til å være obs på bekkenløsning også kommer jeg til å droppe trening av magemusklene.

4. Prøver å få med meg ekstra trening på ryggen, spesiellt korsryggen og ikke minst bekkenet... knip (det kan du jo trene flere ganger om dagen :) )

Håper det hjalp deg noe :)

Skrevet

Og så sa de på trenings studio jeg går på at man ikke skal trene magemusklene.. eller.. de tverr (ett eller annet) kunne man trene.

Skrevet

okey, da dropper jeg magemuskeløvelsene og kjører som normalt.. trener spinning, arobic og styrke :-)

skal ta meg en prat med de på treningssentret når jeg er litt lengre på vei..

Skrevet

skjekk på trimguiden her på d orange feltet til venstre.... der står d masse nytti info om graviditet og trim.

Skrevet

Yoga og pilates er fantastisk dere..var selv aktiv med spinning før, og da jeg fikk bekkenløsning kan jeg love deg at du kommer deg ikke opp på setet engang...tunge vekter er heller ikke å anbefale for bekkenet er jo mykt løst og du kan skade det...jeg skadet bekkenet for livet sist svangerskap ved å trene step....

Jeg er selv veldig opptatt av trenig og rådene hun treningsinstruktøren gir er absolutt å anbefale...kan i tillegg anbefale dem som kommer til å trene i svangerskapet triggerpunktmassasje og trening med terapimaster hos fysioteraput for de som er nybegynnere...

Skrevet

Tusen takk for svar.. har desverr ikke polates og yoga på treningssentret mitt :-( men har en pilates dvd så blir sikkert en del av det uansett.. vet ikke hvor lenge jeg blir og trene på treningssentret så :-?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...