Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillemann på 5 mnd har vanligvis spist ca to ganger fra han la seg på kvelden til det er morgen. Men siden fredag har han våknet ca annenhver time hele natten for å spise.(han er sånn som vanligvis ikke gidder å kosespse på puppen, kun spiser når han er sulten) Han spiser forsovidt godt på dagen også, men ikke like ofte. Ca hver 3 time, og det har han gjort siden han ble født.

Begynte med litt grøt på dagen, tenkte det ville hjelpe på nattesøvnen, men nei da. Nå har han holdt på i hele helgen med å våkne så ofte på natten, så begynner å bli litt sliten av dette. Så det jeg lurer på er, kan det være økedager selv om det kun er på natten og varer i så mange dager?

Er det vanlig å ha økedager når han er fem mnd?

Burde jeg begynne med et måltid til med grøt eller skal jeg bare fortsette å amme som bare rakkern;)

Syns ikke jeg har fått noe mere melk selv om jeg ammer han så ofte, så begynner å tenke at jeg ikke får økt melken min.

Så kan det være mulig at jeg ikke får økt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan godt være økedager ja. Jeg fullammet til 5 1/2 mnd, og opplevde økedager veldig mye etter 3 mnd.

Om du skal starte med grøtmåltid kan bare du avgjøre. De anbefaller jo å fullamme til 6 mnd, men av og til er ikke babyen klar over dette tror jeg ;o)

Noen har behov for litt mer i magen fra 4-5 mnd. Heller grøtmåltid enn mme i alle fall.

Du kjenner jo din lille, så kjenn litt på magefølelsen om du vil starte med grøt eller ikke. Som alternativ kan du jo gi velling til kvelds. Det metter litt mer. Mm er jo lett fordøyelig og metter mindre enn f.eks mme. Så velling med mm kan jo være et alternativ kanskje.

Skrevet

Til siste spørsmålet ditt. Tro nok sikkert du klarer å øke. Etter å ha ammet så lenge så opplever man at brystet blir bløtere, man får ikke så ofte melkespreng osv. Det er helt normal.

Så lenge du ammer ofte og det høres ut som du har en baby som spiser effektivt siden han ikke "kosespiser" burde du ha god forutsettning får å klare og øke mengden din.

Skrevet

Takk for svar.

Men lurer på en ting til, hvor lenge varer disse økedagene?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...