Gå til innhold

Hvordan er formen til dere som har septemberspire i magen?:)


flypapir

Anbefalte innlegg

Har dere det bra? Mange symptomer som har kommer den siste tiden?:)

 

Her er formen forholdsvis grei!:) Er litt kvalm, har ett bekken som verker litt og en mann som må tåle litt ekstra hormoner. Men alt i alt storkoser jeg meg med tanken på spiren som vokser i magen!:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei !

 

Her er tunge pupper og sliten/trett kropp det eneste som merkes. Blir litt småkvalm dersom jeg er sulten, men ingen nevneverdig kvalme :o)

 

Nyter tanken på mini i magen og gleder meg til svangerskapskontroll!

 

Har to jenter fra før. Denne gang er jeg mindre kvalm men mer trett. Lurer på om det kan være gutten denne gang???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her er formen finfin!! er 6+6 i dag....mye stikkinger nederst i magen, ømme pupper og veldig trøtt til tider....ikke noe kvalme ennå=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er 7 uker i dag..er litt kvalm om kvelden..ikke noe å snakke om..en del hormoner,stakkars mann hehe..ellers har jeg et bekken så begynner å verker..:(kjenner jeg får vondt i magen når jeg stresser på jobb..så i dag skal jeg til jordmor å snakke litt om d..er litt usikker på hvor mye eg tåler å ikke..i og med at den jobben jeg har er ganske hard

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvalm, kvalm, kvalm og atter kvalm - hele døgnet )-:

Jeg spør meg om jeg er helt tullete som vil meg selv så vondt enda en gang, men det er jo så fantastisk det som kommer senere (-:

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt startet med at jeg ble slått ut forrige mandag. Trøtt, slapp, kvalm, vonde pupper, hodepine. Nesten alt på en gang. Var hjemme fra jobb, men dro på tirsdagen og sleit noe veldig med kvalmen. Brakk meg i ett kjør. Ikke noe gøy når men jobber med kunder.

 

Nå har jeg vært hjemme med guttungen siden onsdag da han fjernet mandlene. Tatt det med ro, slappet av og sovet flere ganger om dagen. Kvalmen har jeg nesten ikke merket noe til. Men det har vært en tåldmodighetsprøve til tusen. Som når han nekter å la meg gi han medisinen hver 6 time (2 stikkpiller), eller gråter/suttrer i steden for å prate vanlig. De to henger sammen, for han har vondt i halsen når det nærmer seg medisintid. Da holder jeg på å klikke. På en måte gleder jeg meg til jeg skal tilbake på jobb, men gruer meg noe veldig pga av kvalmen som kommer når jeg er aktiv og stresser.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Våkner av at jeg er kvalm om natta, kaster opp når jeg står opp om morgenen. Småkvalm hvis jeg ikke spiser med en gang jeg er sulten.

Ellers er formen grei.

 

Har to jenter fra før, og i de svangerskapene har jeg kastet opp og besvimt gjennom alle 9 mnd, så håper det blir bedre denne gangen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynte med tunge bryster og stikking i magen, trøtthet fra uke 5. I 6 uke begynte kvalmen, etterhvert med oppkast hver morgen, gjerne flere ganger. Nå har jeg også begynt å kaste opp om nettene. Noe bedre i helgen, så tydelig at det hjelper å ta det med ro. Må spise mer eller mindre konstant for å holde kvalmen unna... Ellers glad og ved godt mot!

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stadig økende kvalme her... Verst om jeg må på jobb tidlig på morningen. Da har jeg dårlig tid, og vanskelig å få i meg mat. Ellers er puppene veldig ømme, og menssmerter som kommer og går + at jeg er mye trett. Men enda har jeg det stort sett greit så lenge jeg får noen spisepauser og en ettermiddagslur :) Gleder meg bare til vi er over disse første ukene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Formen er ikke noe å klage over. Ømme tunge bryst og jeg har fått et hat-forhold til den GULE LERUM SAFTEN.....Brekker meg med én gang jeg får den i munnen. Skikkelig merkelig. Synes ikke denne saften var super før heller, men hadde ingen problemer med å drikke den. Det er heeelt uaktuelt nå.

 

Håper jeg føler meg like frisk hele graviditeten. Synes synd på dere med mye kvalme... Håper det gir seg snart for dere! Føler meg heldig som bare har et saft-problem...

 

Kyoto

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er gravid for første gang :) Jeg er i 7 uke og har ikke vært kvalm :) Har sterke menssmerter spesielt på nettene, og er ganske trett etter en lang dag på skolebenken, men er vedlig glad for at jeg er så frisk som jeg er :) Det hadde jeg ikke forventet. Håper at det fortsetter slik ;) Gleder oss til den lille kommer og til alle svangerskapskontroller :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja forstår hva du mener..d er jammen ikke lett å være helt med i toldmodigheten når du er gravid..i dag er d helt bån i bøtta..tåler ikke noe..lyder å "bråk" blææh..

skal ha hudpleie kveld i kveld,,å d angrer jeg så grusomt på..er jo ikke i form..må jeg lage til mat da?

er ikke oppskåren frukt å litt godt i noen skåler nok da ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Føler meg egentlig i fin form. Har en gutt fra før av , og hadde virkelig et problemløst svangerskap da jeg gikk med han. Eneste jeg merker er at jeg ikke er så sterk på jobben, har et anstrengende yrke hvor jeg står og går mye , tunge løft og stress. Får se hvor lenge jeg holder ut....

Akkurat nå er jeg bare happy!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til sammenligning med sist, hvor det føltes som å være konstant fanget i en liten jolle på et stormfullt hav, kjenner jeg meg fin som bare det. Krysser fingerene for at det holder seg slik i fortsetningen! Litt tung og ør i hodet nå til morgenen, men det kan være en naturlig konsekvens av vi kom sent hjem i går, etter å har vært på reisefot i 38 timer... ;-) Venter nå på frokost (mannen min er på butikken) og regner med at dette skal bli en god dag!

 

God bedring til de som er dårlige, jeg føler med dere!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjenner ingenting jeg... litt trøtt, men det er jeg ellers også...

tror ikke jeg hadde så mange sympt. siste heller når jeg tenker meg om...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det mest i ømme bryster og kvalme om morgen og kveld.. Jeg er ekstra sulten på kvelden merker jeg... Så spiser litt mer enn vanlig..

Dette er nr 2 og jeg har de samme symptomene som med nr 1...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ganske sliten. Og har vell vore kvalm konstant i noken veker no. Spyr på ekstremt kort varsel... Spesielle lukter kan få meg til å spy. Steikeos foreksempel.... æææsj!

Hadde det slik sist gong også. Då gjekk det så lang at eg måtte på sjukehus for å få næring intravenøst. Håper eg slepp det denne gongen.

Er sjukemeldt no og kan følge mitt eget tempo;-)

Skal etter planen snart på ferie til thailand så formen bør bli bedre innen slutten av mars;-)

 

Tenker heile tida på det vesle vesenet som veks i magen;-)

Det er ei spennande tid!

 

Lykke til, alle sammen;-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke mer enn 6+1 (eller noe sånt...) men har vært skikkelig dårlig siden uke 2..!!! -jeg trodde virkelig ikke det var mulig å merke det så tidlig... Kaster opp hele tiden, vondt i bekkenet, trøtt, og "sur som søren"!! stakkars små som må holde ut med en slik mor!! =)=) Håper det gir seg etterhvert. :-)

 

Har 2 fra før, en gutt og ei jente.. Sist gang kastet jeg opp hver en eneste dag til barnet blei født.. Håper det ikke gjentar seg=)

 

Lykke til alle sammen! =)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei! Jeg er i 9.uke nå, er kun litt kvalm på morgenen om jeg ikke får i meg mat fort nok. Ellers er brystene tunge og ømme, har det helt supert utenom det. Gleder meg til magen begynner å vise litt ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er svimmel, men det har jeg vært siden rett før jul. Ellers er jeg mest av alt kvisete!!

Er heldigvis ikke så kvalm, så lenge jeg spiser raskt om morgenen og ikke stresser så mye.

Får derimot hjertebank av de minste anstrengelser, og om jeg går mye får jeg kramper i magen på kvelden.

Lurer litt på om jeg kan ha bommet litt på termin, skal liksom bare være 5 uker og noen dager på vei, men stemmer bedre med symptomer på 9 uker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nok ikek av de som har det værst. Er småkvalm og trøtt og tunge bryster. MEN, uten å provosere dere som er skikkelig dårlige; jeg prøver å se på fordelene ved kroppen i denne perioden - større pupper og fortsatt usynlig mage! for oss med lite i utgangspunktet er jo det morsomt å kunne ha en fin utringning for en periode :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har vært innlagt i 9 dager pga kvalme. Helt forferdelig... vanskelig å holde motet oppe.. Gikk ned 5 kg på en uke.. unnskyld sytinga. er jo glad og..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff!, jeg føler med dere med ekstrem kvalme!!! Jeg går rundt og er kvalm hele tiden, verst morgen og kveld, men kaster heldigvis ikke opp! Liten matlyst, og enda mindre lyst yil å LAGE mat, reagerer på alle lukter. Måtte skifte ut sjampo, håndsåpe, samboers hårgele, vaskemiddel o.l, og godlukt takler jeg ikke:(

Er 7 uker på vei. Er også plaget med sterk kløe på ryggen, i nakken og hodebunnen... svangerskapskløe?? Skal til lege i uke 9.

 

Er spent:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei.. jeg eri 8 uke nå og er såååå dårlig.....dårlig form, sur, kvalm nesten hele dagen, kjempe svimmel døgnet rundt og griner for ingenting..stakkars folk som må holde ut med meg... Ha utrolig nok fått masse mage allerede...men jeg gleder meg til alt blir litt mer "normalt". Er rart å tenke på at jeg skal bli mamma for første gang..gleder meg kjempe masse.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...