Gå til innhold

Dere som har 3 barn eller flere...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Klarer dere å være i full jobb begge to?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. Jeg jobber 90 med en dag fri i uka, og mannen 80 med en dag fri i uka.

Skrevet

Ja, det klarer vi, og det må vi også, ingen av oss som tjener nok til at vi kan leve på en lønn...

Men vi har veldig forskjellig jobber da, mannen jobber fra 07.00-15.30, mens jeg jobber fra 09.00-16.00. Så jeg leverer og morgenen og han henter. Mannen min kan også planlegge hvilken dager han evt vil jobbe overtid, så vi veit det en dag eller to på forhånd. Han jobber også inn litt hver dag så han slutter tidlig (13.00) hver fredag. Vi har også begge to veldig fleksible og greie arbeidsgivere, så om en eller flere av ungene er småsyke, eller bare litt sliten og tufs så det trenger en fridag, kan vi dele dagene. F.eks jobber jeg 08.00-15.00 og han 15.30-20.00, resten jobber vi inn en annen dag. På den måten kan ungene få en fridag av og til uten at vi mister sykt-barn dagene våre eller taper lønn.

Skrevet

Vi har 4 barn sammen,og en av hans sønner fra tidligere boende hos oss.Det går helt greit å ha full jobb begge to. Jeg jobber turnus,og har minst 1 dag fri hver uke. Når jeg har fri eller aftenvakter har jeg barnehagebarna hjemme, så de skjelden er i barnehagen 5 dager i uke. Hans sønn fra tidligere er så gammel at han henter de i barnehagen når han er ferdig på skolen, slik at de får kortest mulige dager. Blir fra 0715-1440. De største er på skolen uansett. Hadde vi hatt jobb man-fre begge to, fra 07-15 ser jeg for meg at det hadde blitt litt tyngre. Men som sagt så funker det fint for oss slik som vi har det.

Skrevet

Hm... Vi har ganske fleksible arbeidstider begge to, men innimellom blir det litt reising på mannen min. Ser ikke for meg at jeg klarer en uke alene med tre stykker uten at det går utover jobben min.

Syns det er travelt nok med én... :-) Men snart får jeg to.

Skrevet

Vi har 8 barn og jobber fullt begge to.

Skrevet

Skjønner at tanken skremmer, det gjør den vel for alle, for det er travle hverdager. Men det går virkelig helt fint, man får gode rutiner etterhvert, og ting går seg til.. Men det er klart, så mye egentid til trening osv blir det jo ikke i denne fasen av livet, jeg prioriterer ikke det de få timene i døgnet vi har sammen som familie. Du må velge hva som er viktig for deg, og slutte å sløse med tiden, men min erfaring er at det går helt av seg selv..

Som min gamle nabodame sa da hun var inne her en tur: Du er en skikkelig god mor som bare kan la det flyte litt rundt deg, være like blid og prioritere ungene dine fremfor å rydde opp ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...