Gå til innhold

Kjenner rare sparkene og bevegelser.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjenner rytmiske spark eller bevegelser ned mot skjeden, og kjente tidligere i dag det samme bare ca 5 cm rett ovenfor navelen. Akkurat som om det er leamus. Hva er dette, er det noen som har opplevd det samme? Kjenner ikke bevegelsene utenpå magen.

Jeg er i dag 29 uker... Når jeg kjenner eller opplever noe jeg ikke har kjent før i forbindelse med svangerskapet, så blir jeg fort litt urolig. Mulig jeg er litt hysterisk...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg også kjenner press ned i kjeden, altså bevegelser, flere trykk etterhverandre. De er litt ubehagelige i grunn. Også tror jeg jeg skjønner hva du mener når du sier leamus. Babyen liksom dirrer? Det kjenner jeg også, og hørt flere si det samme.

Skrevet

Dette skjer når babyen tisser......

Skrevet

Ja det er som om det dirrer. Godt å høre at det er flere som kjenner det... vet at det ikke er noe farlig, men er så rar følelse, også er det ubehagelig.

Skrevet

Da jeg gikk med den første ungen hadde jeg også rytmiske bevegelser nedentil. I begynnelelsen klarte jeg ikke å si va det var men etter hvert ble jeg klar over hva det var.

Min lille i magen hadde gått ned med hodet å lå og risetet på hodet. Det var ingen som trodde meg på det. Ikke jordmor heller. Gubben trodde jeg hadde raknet.

Men da gullet var født fikk jeg bekreftet de. Bestandig når han skulle sove ristet han hodet fram og tilbake. Ikke fort men i passelig fart.

Da måtte de tro på meg.

Kanskje det kan være noe slikt. Begynnte å kjenne det i uke 24-25

Skrevet

Ja det kan hende at han gjør.. Dette må jeg spørre jordmor om...

Skrevet

Jeg begynte å kjenne det litt før jul... Rundt uke 25...

Skrevet

Det er ikke hikke da? Det kjennes jo veldig ut som leamus. :)

Skrevet

de rytmiske dunkene er når babyen hikker...=o) Artig egentlig...Jeg kjenner de best når babyen ligger ned mot "utgangen"..

Den dirringen (kan kanskje ligne litt på rytmisk) er når babyen tisser...Hva det kan komme av, vet jeg ikke, men jeg ville nok ha grøsset litt når jeg måtte være i samme vann som urinen min...hehehe..Nei da, bare tuller der, men det at de tisser har noe med dirringen å gjøre og hvorfor de gjør det, aner jeg ikke...

Tror jeg...Mener det altså...

Skrevet

Jeg kjenner tre typer bevegelser utenom de vanlige sparkene: En dirring som jeg etterhvert har forstått at er når babyen tisser, den kjenner jeg i området der rumpa ligger. Så er det hikkingen, som kjennes best ned mot høyre hofte nå når hodet er festet og som er veldig rytmisk. Og så er det en slags leamus-lignende bevegelse som kjennes ut som midt mellom de to andre i hurtighet, som om babyen sparker fort eller veiver mye med hendene. Leste i en fødselsbok at når babyen mistet tommelen kunne den ligge og vri mye på seg for å finne den igjen, og at dette kunne kjennes ut som leamus, så kanskje det er det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...