Mayken Skrevet 13. januar 2008 #1 Skrevet 13. januar 2008 Hvis noe dere kjenner gifter seg på tinghuset og går ut og spiser middag sammen med foreldrene sine? Og har et skikkelig kirkebryllup med tilhørende fest 2-3 år etterpå? Vi har lekt litt med tanken på å gjøre det sånn. Vi vil gjerne gifte oss, men har ikke råd til det ennå, jeg har en stooor familie, men alle bor 60 mil unna. Nå har det seg sånn at foreldrene mine kommer på besøk om ikke så lenge. Vurdere å si at de skal ha med seg dress og kjole og så ha et enkelt og raskt bryllup nå for så å ta det igjen senere. Da er vi gift, og vi har sikret hverandre hvis noe skulle skje. Så kan vi planlegge drømmebryllupet senere. Virker dette dumt?
Gjest Skrevet 13. januar 2008 #2 Skrevet 13. januar 2008 helt greit-) Når det gjelder noe så personlig, skal alle kunne gjøre som en vil! jeg hadde aldri gjort det sånn, men hadde gladelig stilt opp hos venenr som valgte denne..
3 blå Skrevet 13. januar 2008 #3 Skrevet 13. januar 2008 Jeg har aldri hørt om det før, men synes ikke tanken er dum. Dere gifter dere jo ikke for at vennene deres skal få seg en gratis fest -for å sette det litt på spissen
to av hver Skrevet 13. januar 2008 #4 Skrevet 13. januar 2008 Første del hørtes grei ut. men jeg tror jeg hadde syns det var litt rart å gå i bryllup til noen som allered var gift... Tenker du på en spnn amerikansk greie med fornying av løfter eller bare et vanlig kirke bryllup?
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 13. januar 2008 #5 Skrevet 13. januar 2008 Høres helt greit ut, men tror nok det er veldig vanskelig å få til et "bryllup" i ettertid.. At når man først er gift, så blir det liksom ikke noe av det store bryllupet senere..
Frk&vesla Skrevet 13. januar 2008 #6 Skrevet 13. januar 2008 synes kanskje det hadde vært rart å blitt bedd på 2 bryluppsfester. og skjønner ike vitsen md å ha et stor fest etterpå hvis en ikke har råd til det. eller eventuelt ha ventet med å gifte sg til en har råd.. . men. ingenting er bestemt for hva en kan gjøre ved et brylupp. så gjør hva dere vill:-)
Mayken Skrevet 13. januar 2008 Forfatter #7 Skrevet 13. januar 2008 Vært inne på tanken å ha bryllupsfest og fornye løftene våre i kirken. Og invitere alle til det. Er litt giftesyk serru.
Gjest Skrevet 13. januar 2008 #8 Skrevet 13. januar 2008 Jeg synes ikke det virker dumt,men det er kanskje fordi vi tenker å gjøre det på samme måte når vi gifter oss. Det kan jo være en idè å invitere til bryllupsfest på1 års bryllupsdag e.l?
Gjest Skrevet 13. januar 2008 #9 Skrevet 13. januar 2008 Ikke dumt i det hele tatt Men vær så snill, ta utdrikningslaget før tinghuset og ikke før kirken!
Mayken Skrevet 13. januar 2008 Forfatter #10 Skrevet 13. januar 2008 Ja, var noe sånt vi tenkte, men siden vi snakker om bryllup 29. feb blir jo det litt vanskelig...hehehe
Gjest Skrevet 13. januar 2008 #11 Skrevet 13. januar 2008 Vi gjorde nesten det, men bare nesten. Vi giftet oss på tinghuset, med nærmeste familie tilstede. Tok med forloverne og "fotografen" (broren til mannen) ut og spiste og inviterte til stor fest senere:) Men ikke noen fornyelse av løfter eller noenting (festen for vår del var ikke så veldig lenge etterpå da) Men å ta selve giftemål uten folk og fe og så ta festen senere er slett ikke uvanlig:) Men dersom dere vil, og har råd, kan jeg stille som kokk og servitør jeg, så kan vi fikse superbillig bryllup for hele hurven!
Karomamma Skrevet 13. januar 2008 #12 Skrevet 13. januar 2008 Vi gjorde det nesten sånn.... Vi giftet oss på Tinghuset og hadde mottagelse med champis og canapéer på et kult sted etterpå. Varte bare et par timer og "alle" ble invitert til å komme innom, dvs. venner og familie som bor i nærheten. På kvelden gikk vi og forloverne ut og spiste en bedre middag, bare vi fire. Jeg var gravid og vi hadde heller ikke noe ønske om stort kirkebryllup i utganspunktet. Over et år senere arrangerte vi stor vennefest/bryllupsfest/40-års lag. Veldig moro, spesielt siden jeg også kunne bli med på festen da I tillegg inviterte vi noen venner og hele storfamilien (inkl. tanter og onkler og slikt) til stor barnedåpsmiddag i hjembyen min et halvt år etter bryllupet. Da fikk vi "gjort noe igjen" for alle dem som ga oss en oppmerksomhet da vi giftet oss. Tror det var noen tanter som synes vi gjorde saker og ting litt merkelig, men vi føler i hvert fall at vi har fått feiret alle merkedagene sammen med dem vi er glad i. Så da er jo saken grei Gjør som du vil, du!!
Mayken Skrevet 13. januar 2008 Forfatter #13 Skrevet 13. januar 2008 Hadde ikke tenkt meg noe utdrikningslag i det hele tatt jeg. Tilla: du har forresten PM
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå