Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilken morsmelkerstatning kan jeg bruke dersom jeg tror jenta mi har melke allergi?

Har prøvd collett men den får hun mye luft i magen av. liker den ikke,. både min mor og jeg hadde melkeallergi når vi var små.

Og hvor lenge er kan den stå etter at den er åpnet??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror du må kjøpe den på apoteket da... og syns å huske at den kunne være åpnet i 14 dager. Vanlig NAN tror jeg kan være åpen litt lengre..

Skrevet

Ok. hvilken har de på apoteket da? og hva er prisen?

synes det er så dumt at de bare kan være åpnet i 14 dager. jeg gir jo bare 1 flaske a 100ml av og til mer til dagen. må jo kaste såå mye da.

Skrevet

husker ikke noe pris. har ikke brukt det mye. kun til mitt første barn for 3 år siden.. og jeg kjøpte bare en pakke den gang også.. gikk over til vanlig etterpå jeg...

Skrevet

Hei hei!

Den du får kjøpt på apoteket heter NAN HA1. Den er hypoallergik, og koster alt fra 146kr - 155 kr, spørs litt på hvilket apotek du kjøper den. Jeg kjøper den på Alliance Apotek, hvor den er billigst.

Den har fungert kjempe bra til oss, har en gutt som har slitt med magen siden han ble født. Kommer til å fortsette med denne frem til han blir ca 4 mnd`er, da skal tarmen være mere mottakelig mot "hardere" saker, som feks vanlig NAN, som kun koster 94kr, for nesten dobbelt så mye som det er i NAN HA1`en.

Lykke til med valg av MME :-)

Skrevet

Oi.. det var jo ganske dyrt da. noen mme på butikken koster jo bare rundt 60kr...

er det bare den fra apoteket som ikke er basert på melk??

Skrevet

Hm, det er jeg litt usikker på. RIng helsestasjonen imorgen, dem vet helt sikkert hvor du får tak i det, og dem har sikkert noe å anbefale :-)

Skrevet

Hei.

Hvis det er melke allergi bebissen din har, så funker ikke NAN fra apoteket heller, den er basert på melk. Da må du kjøpe noe som heter Nutramigen (også på apoteket). Den koster 249 (!!!), men hvis du går til legen å du finner ut at det ER melkeallergi, kan legen søke til Barneklinikken slik at du får det på blå resept. Så ta vare på alle kvitteringer evt.

Her har vi også hatt mageprob hele tiden, men etter Nutramigen er det betraktlig bedre. Hun er 3mnd nå!

Håper du finner ut av det :-)

Skrevet

På apoteket får du også kjøpt Prosobee. Den er soyabasert, og billigere enn Nutramigen, men fortsatt rådyr: Jeg tror det var ca 160 kroner for en boks som gir 3-4 liter.

Gjest Riga + snulla & vesla
Skrevet

Du kan fryse pulveret for å forlenge holdbarheten!

Skrevet

Stemmer at man kan kjøpe Prosobee også, men hvis barnet er under 1år er det ikke anbefalt å gi mye av dette, da babyen kan utvikle soyaallergi.. Alltid noe, hehe ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...