Gå til innhold

Erfaringer med Bekkenløsning og MBT????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har erfaringer med MBT og bekkenløsning? Såkallet Masai sko..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke erfaring med det selv, men mener å ha lest i ett innlegg på DiB (i går?!) om ei som slet veldig med bekkenløsning som kun klarte å gå med slike sko...

Du kan jo prøve litt i en skobutikk? Er jo verdt pengene om det funker!:)

Skrevet

Jeg har hatt bekkenløsning. Begynte allerede i uke 7 i svangerskapet, og det gjorde veldig vondt å bevege seg.

Så begynte jeg med behandling både hos fysio og kiropraktor, fordi det viste seg at jeg hadde en låsning i tillegg til bekkenløsningen. I tillegg kjøpte jeg MBTsandaler og fikk akupunktur. Jeg brukte omtrent bare de sandalene de første ukene etterpå, og etterhvert som ikke været tillot å bruke de ute, så har jeg gått med de inne så mye som mulig. Jeg har blitt veldig bra, og tror det er en kombinasjon av sandalene og behandlingen som har hjulpet! Nå er jeg i uke 34 og kjenner omtrent ingenting.

Hadde bekkenløsning i forrige svangerskap også, men da ble jeg ikke bedre selv om jeg fikk behandling og var på bassengtrening.

Merker at jeg går på en annen måte med de sandalene. De koster en del, men for meg var det absolutt verdt det.

Skrevet

Jeg kjøpte Mbt sandaler helt i begnnelsen av svangerskapet, og de er helt utrolig å gå med, jeg kunne bevege meg mer naturlig, og mer enn om jeg ikke brukte de. I begynnelsen satt det største problemet mitt i iliosakralleddene ( bak) Etter en stund fikk jeg derimot symfyseløsning, og sandalene hjelper meg desverre ikke der. Men uansett vil jeg anbefale disse skoene, rett og slett fordi mer behagelig fottøy har jeg aldri vært borti. De er dyre, men er virkelig verdt pengene. Det er skikkelig nedtur å bruke vanlige sko etter man er vandt til MBT sko. Føttene dine kommer til å være evig takknemlig:-) De anbefales dessuten til gravide pga at de øker blodsirkulasjonen i bena, og dermed reduserer risikoen for ødem og åreknuter.

Skrevet

Har fått låne et par av en venninne nå. Så er midt i tilvenninngsfasen. Men greit å høre med andre hvilke erfaringer dere har! Men virker som det er veldig gode sko da!

Har selv gått til fysio noen ganger for BL. Men føler at hun ikke gjør noe særlig med plagene. Sist gang la jeg og hvilte i 7min, så maserte hun litt bak på setet og så var det hjem? Gangen før tok hun ikke på meg en gang, syns det var litt rart, jeg?

Skrevet

Jeg har bekkenløsning, er fullt sykmeldt og går til fysioterapeut+gravidbading. Kjøpte meg MBT-sko før jul, synes de er kjempegode! Føler det hjelper godt, fikk anbefalt disse av både fysioteraqpeut og kiropraktor. Det som er viktig er at en bruker tid til å venne seg til skoene, siden en bruker andre muskler enn vanlig i slike sko. Dersom man bruker skoene lenge fra dag en, vil en ofte bli stiv og støl i muskler, få gangsperre osv...og det gir jo ingen god opplevelse av skoene når en har vondt nok fra før... Jeg brukte skoene 20 min første dag, 30 min neste dag osv, funka bra for meg. Lykke til! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...