Gå til innhold

Uff, kjip samvittighet!

Anbefalte innlegg

Skrevet

I romjula ga jeg opp fullamming og gikk over til mme på dagtid, ammer som supplering på kveld og to ganger om natten. Snuppelupp er nå 4 mnd, og jeg har ammet minst hver andre time siden fødsel, og har siste 6-8 uker følt at ho ikke har vært helt fornøyd. Før jul begynte vekten å flate ut, og etter masse sutring i romjula bestemte vi oss for å prøve mme. Nå spiser ho hver 3.-4- time og er merkbart mer fornøyd. Allikevel får jeg dårlig samvittighet når jeg merker melkemengden avtar. I tillegg har jeg merket de siste dagene at ho ikke like gjerne tar puppen heller. (Sliter veldig med å pumpe, så jeg får ikke gitt mm på flaske...) Hvorfor skal jeg ha dårlig samvittighet, jeg har jo gjort det som er best. Eller? Trenger synspunkter og gjerne litt oppmuntring... :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har gjort det som er best! har du ikke nok melk og har prøvd ditt beste, så er det MER enn godt nok:) Synes ikke du skal ha dårlig samvittighet. Hun har jo fått mye viktig melk fra deg, tenk på det!

Bruk tiden til noe annet enn å ha dårlig samvittighet du:) Jeg synes du er heldig som har fått gitt jenta di såpass mye melk, jeg fikk bare gitt i 2 uker, da ble jeg veldig syk og klarte knapt å løfte en arm, var ikke mulig for meg å amme da:( Av den grunn, synes jeg alle som har kunnet amme i flere uker, er heldige. Jeg tenker som så at han fikk da litt melk av meg, det er en liten trøst. Skulle ønske jeg aldri ble syk og kunne ammet han lenger, er veldig sårt dette her:(

Skrevet

Takk for det, oblix. Ja, man blir litt rar når det kommer til dette med amming. Flott at du klarer å se sånn på det, for det er jo ikke noe man ville valgt hvis man kunne. Må bare tenke at litt er bedre enn ingenting:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...