(S)TinkerBelle <3 Skrevet 13. januar 2008 #26 Skrevet 13. januar 2008 like godt forhold til begge selvom mormor bodde lenger unna. farmor så jeg daglig og var i perioder drittlei henne. hehe.
cheni Skrevet 13. januar 2008 #28 Skrevet 13. januar 2008 Må nok si farmor, selv om jeg var veldig glad i begge. Jeg var mye oftere hos henne, og hun lærte meg så mye.... Mine barn derimot er myyyyye mer knyttet til mormor enn farmor...
Verdens peneste gutter er mine Skrevet 13. januar 2008 #29 Skrevet 13. januar 2008 Mormor hadde jeg best forhold til, hun bodde lengst unna og var den snilleste av de. Farmor boddde i samme hus som oss og var ei heks uten like, jeg var ikke bra nok for henne fordi jeg var jente (født som odelsjente på en gard). HU hakket på meg så lenge jeg bodde hjemme.
Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 13. januar 2008 #30 Skrevet 13. januar 2008 Farmor til tross for at hun bor i motsatt ende av landet! Farmor er bare helt super :-) En å ringe til å tøffe stunder, og snakke med om alt. Hadde et godt forhold til mormor også, men hun døde dessverre da jeg var 7 år.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 13. januar 2008 #31 Skrevet 13. januar 2008 eneste jeg husker av mormor var at hun satt og røykte og så rett framfor seg. også spiste vi middag rett fra boksen. innimellom ga hun oss penger. også hadde hun brus i kjellren som var skummel. farmor har jeg aldri møtt, men hørt mye fint om henne. mye ufint også. tror jeg liker farmor best, hun er ihvertfall størst i hjertet mitt, men det har kansje noe med en fantasiverden og gjøre
Verdens peneste gutter er mine Skrevet 13. januar 2008 #32 Skrevet 13. januar 2008 Skal sies at de begge ble kalt bestemor da det var unaturlig for meg å kalle de for mormor og farmor
Stratos med 3 barn Skrevet 13. januar 2008 #33 Skrevet 13. januar 2008 Mormor, men det erpga litt spesielle omstendigheter. Nå føler jeg det er best med farmor, men det er fordi mormor er blitt så gammal og rotete at det ikke er så godt å prate med henne på samme måten lenger
Gjest Skrevet 13. januar 2008 #34 Skrevet 13. januar 2008 HAdde et mye nærmere forhold til farmor jeg siden mormor bodde 20 mi unna og farmor bodde vegg i vegg. Savner begge to,men sorgen etter å ha mista farmor var verst siden hun var som en ekstra mor.
Min *lille* prins*er stor* Skrevet 13. januar 2008 #35 Skrevet 13. januar 2008 helt klart mormor, men hun døde når jeg vat 10:( fikk alltid lollipop ov vannmelon hos henne, mens hos farmor måtte vi til enhvær tid sitte pent i stolen, og vi måtte forall del ikke føre kjøkkenet hennes! det kom jo finger merker!!! har også to gutter, men jeg skal nok bli en soleklar favoritt hos mine barnebarn! koste hva det koste vil! de skal tilogmen få røre kjøkkenskapene mine;)
Bruble Skrevet 13. januar 2008 #37 Skrevet 13. januar 2008 Mor! Altså Farmoren min... Verdens snilleste dame:)
litoja&Nemi♥ 13.05.06♥ Skrevet 13. januar 2008 #38 Skrevet 13. januar 2008 Har mesteparten av livet hatt mest kontakt med mormor (hun bodde litt nærmere), men det var alltid kjempestas å komme til farmor. Hadde vel egentlig likt forhold til dem begge, men de er/var to helt ulike personer, så de hadde ulike egenskaper som jeg satte pris på. Nå har jeg bare mormor (og morfar) igjen, og jeg er utrolig glad for at farmor fikk se snuppa før hun parkerte tøflene. (hun var endel syk, og smittsom lungebetennelse og en hjertesyk baby er dårlig kombinasjon) Sitter nå med tårer i øynene når jeg tenker på farmor.. snufs..
Fru HottenTott♥♥ Skrevet 13. januar 2008 #39 Skrevet 13. januar 2008 Hadde og har mest kontakt med min mormor - dette fordi da jeg vokste opp bodde jeg 50 meter unna dem. Mormor og morfar var mere barnekjær - flinkere med barn enn farmor og farfar. Når jeg snakker med mormor på tlf kan vi snakke i lang lang tid, og vi kan snakke mange ganger i løpet av en uke. Mens farmor ringe jeg bare fordi jeg må på en måte - og de samtalene går kjempe treigt.
Gjest Skrevet 13. januar 2008 #40 Skrevet 13. januar 2008 Begge to har jeg hatt et godt forhold til..Mormor spesiellt,men mange år siden hun døde da:(
Gjest Skrevet 13. januar 2008 #41 Skrevet 13. januar 2008 Definitivt mormor, hadde et helt vanlig "besøke-farmor-forhold" til farmor, men jeg sov aldri der eller satt og hørte på eventyrkasseter som så TjIIIING for hver gang man måtte bla i det bladet som fulgte med, samtidig som jeg lekte med modelleleire Jeg har fortsatt mormoren min Men farmor døde i 2002. Jeg tror også snuppa mi kommer til å like sin mormor bedre enn farmor, da farmor ikke gjør annet enn å tenke på seg selv og vinglasset sitt! Mens mormor er unikt opptatt av veslejenta si *S*
ano`num *17.03.10* Skrevet 13. januar 2008 #42 Skrevet 13. januar 2008 Mormor bodde langt unna -og døde tidlig- hun var nok "den beste". Men mest fordi hun behandlet oss slik hun gjorde. Hun var mye på besøk og altlid på tlf. Tok seg god tid, lekte med oss, laget ting til oss (sydde alt fra kjoler til bamser). Mens farmor var hverdagsbestemoren, som bodde bare litt unna. Hun besøkte vi når det falt slik, hun var barnevakt når vi var syke, hun passet oss før SFO kom inn i bildet. Tror ikke farmor eller mormor har betydning for et barn. Det som har betydning er vell avstand og forholdet til foreldrene? Hvem vi som foreldre synest kan få passe barnet vårt etc? Jeg tar hvertfall mine barn ofte på besøk til min farmor og farfar nå. Har ikke noe problem med å ta meg en tur til barnas farmor og farfar alene heller.
RachaelRay Skrevet 13. januar 2008 #43 Skrevet 13. januar 2008 Uten tvil farmor!! Selv om hun bor lenger unna, er det henne jeg føler meg velkommen, og har det koselig hos. Mine barn foretrekker mormor mest, men det er jo pga meget spesielle omstendigheter...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå