Gå til innhold

Thailand i mars/april... Trenger alt av tips!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har akkurat bestilt 19 dagers tur til Phuket i mars!! Mini er da akkurat 5 måneder og jeg ble plutelig litt skeptisk og engstelig... Hs er max negativ og mente det er egoistisk å ta med en så liten en dit :-(

Blir glad for alle tips jeg kan få!!! Hva gjør man med vogn? Bleier? Evt mat (fullammer nå)? Hvordan får man sånn "seng" på flyet?

Kanskje det er flere som skal reise samtidig som oss??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi reiser til Phuket 15 februar vi... gleder meg masse jeg! Er ikke skeptisk i det hele tatt jeg da... hørt mange som er kjempefornøyde med små barn der nede! Og Thailand har jo noen av de beste sykehusene i verden... så skal bare være ekstra nøye med skygge og masse drikke til lillegutten her, så går det nok veldig bra! Min blir 6 mnd når vi er der nede han da! Har fått bekreftet babyseng på flyet, var reiseselskapet som fikset det for oss, men vi ringte også sas direkte og kunne fikset det der også, men de så at vi allerede hadde en forespørsel inne. Ring dem så fort du vet hvem flyselskap du skal bruke! Bleier tar vi med hjemmefra vi da, men har hørt det skal være greit å få tak i på tescolotus... tar også med en boks grøt og en boks ublandet nan... så tar jeg med noen ferdigblandede til flytur og turer.. jeg ammer nå, men greit å ha med litt i tilfelle noe skulle skje liksom! Legger det bare igjen der nede.. så blir det plass til suvenirer på veien hjem! Vi har kjøpt reisevogn til turer.. mclaren som kan legges helt ned.. har også kjøpt flytevest.. blir nok noen båtturer! Vi har båt her hjemme så skulle jo ha det til sommeren uansett... Kjøpte UV-drakt på nettet.. tenkte et kunne være greit i den sterke solen! OGså har jeg bestillt dessinfiseringsposer fra england... sånne poser man legger tingen i.. litt vann og tar det i microen i noen minutter så er det dessinfisert.. så slipper man koke liksom.. smokkene kan jo være greie å få rengjort innimellom! Ellers handlet jeg sommerklær på salget.. og babysolbriller på apoteket...tror jeg er ganske i rute med det meste nå! Jo forresten.. skal låne en sånn pop up reiseseng til lillegutt.. sengen veier under to kilo og er knøttliten! Så vet jeg hva han skal sove i og at myggnettingen er helt tett liksom! Søk på samsonite pop-up travel bed.. så tror jeg man finner det på nettet!

Hi hi, ble lang denne... men håper du fikk noen tips! Gi gjerne noen tilbake hvis det er noe jeg ikke har tenkt på!

Skrevet

Jeg VIL også til Thailand!!!! Kommer bare med et tilleggsspørsmål: Er det ikke veldig varmt i Phuket-området i mars/april?

Skrevet

jo, tror det blir bare varmere og varmere fra januar og utover... såvidt jeg husker ihverfall..

Skrevet

Hei!

Sitter i Krabi akkurat nå, og mitt beste tips: sørg for å bo et sted med air condition:) Hadde aldri klart oss uten. Kjørte full kofferten av bleier og mat for en hel mnd til mini, hadde holdt med litt bleier ihverftall, for de er fullt brukbare og ikke overpriset de som er her nede. Ble anbefalt på et forum å ta med bleier, for det skulle være så dyrt. Vel er det nok dyrt for de innfødte, for det koster ikke langt unna norsk pris, men helt klart akseptabelt for vår del. Mat er greit å ha med. Veldig dårlig appetitt den første uken her (han er 9mnd), men nå ser det ut som jetlagen har lagt seg, og appetitten har økt. Går mye fruktbegre, sånne 4-pakninger, veldig kjekke å ta med på tur, og litt "friskt" for ham å spise i varmen. Ellers smaker han litt på vår mat (ris og hvitløksbrød er toppers..), også prøver vi å pushe ham til å drikke så ofte som mulig. Han vil helst ha pupp da, så det har tatt totalt av med ammingen her. Føles som om han var nyfødt igjen.. Men, men:)

De fleste hotell kan du bestille med babyseng, så du trenger ikke drasse meg reiseseng.

Vår HS var ikke superpositiv hun heller først, men så ringte hun folkehelseinstituttet (eller noe sånt..) og de roet henne, hehe.. Flyturen ned var et lite helvete, han ville ikke sove overhodet. Var litt ledig plass, så vi fikk ledig sete til ham. Fikk valget mellom det og seng, og valgte sete pga benplassen vår. Tror ikke han ville ha sovet i sånn seng heller, er vant til å sove sammen med oss..:)

Ang vogn, vi har med en "arvet" Ole Brumtrille som vi ikke trenger å være redd for i forhold til sand og slikt. Fungerer helt greit. Kan legges helt ned, og mini sover der når vi er ute på tur (må sovne i armene mine først også flyttes over da riktignok..) foretrekker helt klart å sove på rommet i aircon.

Tipper dere får en helt super tur, kos dere masse!!

Skrevet

Tusen takk for alle svar!! Nå har jeg virkelig begynt å glede meg!!! Vi var i Thailand i midten av mars for 2 år siden og det var varmt, men helt overlevbart ;-) Nå syns jeg det er altfor lenge til vi skal dra!! Var på 3-mnd kontroll i går og da var legen ganske positiv. Han rekker akkurat å få 5-måneders vaksinen før vi reiser og det var visst veldig bra!!!

I følge Startours oversikt over gjennomsnittstemperatur i Phuket, så er det 33 grader i februar, 34 i mars og 33 i april, så det varierer ikke så mye ;-) Men det er større sjanse for regn og skyer, men det tror jeg er helt greit for småen!!

Skrevet

Hei Siv79.

Dette kommer til å gå så bra, både med og uten air con. De første dagene er det varmt, men så vender både du og ungen seg til det.

Det viktigste jeg kan si er: Forsøk å hygg deg, ta det med ro og sov mest mulig i lag med ungen. Har vært i både Tanzania og Thailand med små barn. De elsker det. Det meste får du tak i der nede. Husk kanskje myggnetting, det er ikke vanlig der. God tur til dere alle.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...