Gå til innhold

Noen som fortsatt sliter med kvalme/brekninger/oppkast?


Josefine & Oline

Anbefalte innlegg

 

Jeg har slitt med dette siden uke 5. Den intense kvalmen jeg hadde 24-7 gav seg rundt uke 20, men driver fortsatt med brekninger og oppkast. Kvalm innimellom nå også, men ikke hele tida. Brekninger og oppkast kommer som kasta på meg til stadighet, utløst av alt mulig forskjellig. Lukt, smak, ekle ting på tv/andre steder, stress, anstrengelse, hvis jeg blir sinna eller lei meg, at noe klemmer mot halsen (klær, smykker...). Det verste er lukter som minner meg om den mest intense kvalmen i første halvdel av svangerskapet.

 

Er forresten i uke 35 nå (34+2)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg sliter enda med dette.

Ikke så mye oppkast, men det kan jammen komme det også.

Men er så intens kvalm, enkelte dager får jeg i meg lite mat for jeg blir rett og slett dårlig med tanke på mat.

Så er det disse luktene ja, mange lukter som henger igjen fra tidlig i svangerskapet, som jeg ble intens dårlig av.

Mange ting på jobb (jobber som frisør) kan ikke be kollegaer slutte å bruke produkter fordi JEG blir dårlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Misunner dere ikke. Hadde også kvalme fra uke fem og fram til måned fem, da gav det seg for en kort periode før det var på`n igjen. Da varte det gudskjelov ikke så lenge, så den siste måneden har jeg hatt det veldig bra (har tre uker igjen til termin). Men jeg har derimot hatt mye problemer med mageknip etter at kvalmen gav seg, akkurat som at det er stopp på midten av tarmen et sted. Hvis jeg får rapet litt hjelper det ofte for en stund, men det er jo ikke bestandig man får rape når man har lyst. Noen ganger har jeg hatt så vondt at jeg har lurt på om jeg har begynt med rier, men jeg tror det sitter for langt opp. Har en gutt fra før og hadde vel vondt lenger ned i magen når riene begynte med han.

 

Er det noen av dere som veit om dere får jente? Her venter vi nemlig lille Mathea og når jeg gikk med sønnen min var jeg ikke kvalm så mye som en dag. Har fått høre av så mange at man får en jente når man er plaget av kvalme "hele" svangerskapet, har tatt det med en klype salt. Men for en uke siden var vi til samtale med jordmor på føden og hun lurte fælt på om vi visste hva det blei når hun hørte at jeg hadde vært så mye kvalm. Vi sa at det blei en jente og da sa hun at det var det un tenkte seg. Lurer på om det virkelig kan være noe i dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok ikke det har noe med om man venter gutt eller jente- jeg har vært kvalm gjennom hele svangerskapet (18 dgr igjen til termin), og vi venter gutt. Det var verst de 5-6 første mnd, da var jeg for det meste sengeliggende, nå fungerer jeg greit, men er fortsatt rimelig kvalm til tider. Gleder meg til å bli "normal" igjen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kaster fortsatt opp. Har fått kvalmestillende stikkpiller for å kunne få i meg mat. Venter jente. Med guttebass var jeg ikke kvalmen eneste gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har litt tro på at det i mange tilfeller stemmer at det er en jente når man er kvalm hele svangerkapet, men det finnes sikkert ingen fasitsvar =) Lykke til =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter også fortsatt med kvalme. Faktisk 1.5 uke siden sist jeg kastet opp nå, men det har vært ganske tøft frem til nå. Har den siste uken blitt sm 100%. Jobbet 50% frem til da. Kvalmen og oppkastet blir for det meste utløst av stress, søvnmangel og når jeg rett og slett ikke har tatt det nok med ro.

 

Noe av det mest irriterende er når folk sier "ja men svangerskapskvalme skal jo gi seg etter 12 uker" Jaha, så jeg spyr bare for moroskyld altså.

 

Venter foresten jente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da man lurer på hvor lenge egentlig tolv uker er =) Dessuten er det mange som sier at det går jo over når svangerskapet er ferdig. Men ni måneder er jammen lang tid hvis man ikke har det bra, ganske irriterende... Jeg har tre uker igjen til termin i dag og de siste dagene har jeg hørt "hundre" ganger at de ukene kommer til å gå så fort, men jeg er rett og slett møkkalei og skulle gjerne ha fødet i dag hvis jeg hadde hatt mulighet, og da virker tre uker som en evighet =( Det var litt frustrasjon fra meg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...