Mamman til AM&JS Skrevet 13. januar 2008 #1 Skrevet 13. januar 2008 Hva synes dere om det?? Er det greit sånn det er nå..?? At man kan få 10 år for ran og 3 år for voldtekt..?? Få høre deres synspunkter...
Gjest ->>- Skrevet 13. januar 2008 #2 Skrevet 13. januar 2008 Nja. Vi har mange gode lover, men jeg tror ikke lenger straffenivået reflekterer den almenne rettsfølelse, og det er det sikkert en god ide om det gjør. Samtidig liker jeg at hevn ikke er hovedintensjonen med straff.
*Rutletutt* Skrevet 13. januar 2008 #3 Skrevet 13. januar 2008 Veldig enig med pila her - straff skal gjenspeile hva den alminnelige oppfatningen i samf er, men er vesentlig at en husker på hvorfor vi har straff...og det er ikke som hevn...noe som sikkert mange tenker.
Gjest Skrevet 13. januar 2008 #4 Skrevet 13. januar 2008 Har med at straffe utmålingen i overgreps dommer desverre ender oppi nede sjikt av strafferammen, mens narkotika og økonomiske forbrytelser ofte dømmers i midtre og øvre sjikt. Feks voltekt av barn KUNNE gitt opptil 21år bak murene HVIS dommerene hadde brukt strafferammen fullt ut,men det skjer nærmest kun i drapssaker, jeg TVILEr på det sterkeste at denne "lommemannen" får noe særlig mer en 5år.( hvis han blir dømt)...i så fall skal jeg bli positivt overrasket.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå