Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk litt endel år før graviditeten, men da jeg ble gravid ble det verre.(har det heldigvis bare på det ene beinet!)

Nå i andre graviditet har det blitt MYE verre, og beinet har fått blå flekker/nett av blodårer. Skikkelig stygt og plagsomt.

I tillegg har jeg fått det i skjeden. JA, det går ann! Og det er ganske smertefullt, fysj.

Bruker støttestrømpe, da blir det litt midre hovent og blått.

Skrevet

Skjønner. Jeg fikk det nå i slutten av graviditeten. er 38 uker nå.Håper de går tilbake når jeg er ferdig med å gå gravid..?!

Har en liten blodåre på høyre fot og er skikkelig øm rundt. veldig vondt.Er ikke hoven eller veldig blå. Ser bare en blodåre..

Syns det ble enda mer smertefullt med de støttestrømpene på:(

Skrevet

Du er heldig som bar har en liten, synlig blodåre, da:-)

Du skal se at den kan gå tilbake etter fødsel; spesielt siden du fikk det under graviditet.

Er du arvelig belastet ?

Leste forøvrig nå at støttestrømper er i hovedsak med på å lindre ubehag, men at det er tvilsomt at de kan forebygge. Så du gjør sikkert ikke stor skade av å la være å bruke dem hvis de er vonde å ha på.

Har du blitt vist hvordan du tar de på, forresten ?

Skrevet

Fikk litt sist jeg gikk gravid. Ser ut at jeg har fått noen få til nå, men

ikke noe jeg kan klage på egentlig. Pent er det ikke, men får ikke

gjort mer med det nå.

Mange som sier at dette er arvelig, men jeg kjenner ingen i min

familie som har åreknuter...merkelig...

Skrevet

ja håper den går tilbake etter graviditeten. bare noen uker igjen nå:)

Jeg tror ikke jeg er arvelig belastet heller nei.

Jeg syns de støttestrømpene var kjempe vondt og verket mye mer når jeg hadde de på!!

Har ikke blitt vist hvordan jeg tar de på nei.. Grusomt å ta de på også med stor mage.. og mine fotball legger.. helt forferdelig!Har ikke mye lyst å gå med de nei!!

Skrevet

Hei. Fikk litt åreknuter første svangerskap, blåmerker på leggen. Disse forsvant ikke etterpå. Fikk masse blåmerkede åreknuter og skikkelige knudrete årknuter ca 3 mnd i dette svangerskap. Måtte gå fra å bruke knestøttestrømper til lyskestrømper. Det virker ikke som de hjelper mot utvikling av åreknuter, men det lindrer smerten i hvertfall. Har jeg ikke på strømpen på det ene beinet, så klarer jeg knapt å gå!!

Og jeg er bare i uke 26 - grøss og gru. Høgrebeinet kommer til å se ut som en blåskimmelost når jeg er ferdig med svangerskapet!!

Jeg regner ikke med at de forsvinner etter svangerskapet, men får operert de vekk. Skal bestille henvisning til fastlegen før jeg er ferdig med dette svangerskapet.

Legen sa jeg måtte bruke støttestrømper, de opp til lysken. Samt dusje med kaldt og varmt - såkalt vekselsbad. Det eneste som hjelper!! Hjelp - gruer meg til sommeren

Skrevet

Hei. Jeg fikk også noen få forrige svangerskap, men ikke så ille at jeg ikke kunne kle av meg om sommeren for å si det sånn. Dette svangerskapet har åreknutene blitt skikkelig ille.

Det ene beinet mitt ser ikke ut i det hele tatt. Åreknutene begynner oppi lysken og går helt ned til tærne. Det er mest knudrete oppi lysken og ned ved kneet, og jeg har hatt årebetennelse tre ganger. Bruker støttestrømpe som går opp til lysken og hadde heller ikke klart å gått uten denne. Legen sa jeg måtte bruke det for så ille som beinet mitt er så disponerte jeg for blodpropp. Nå er jeg gudskjelov i uke 35 og skal ha planlagt keisersnitt om tre og ei halv uke. Så nå begynner jeg å se en ende på det liksom, men lurer også på om beinet kommer til å være like vondt når ungen er født. Tror ikke at smertene kommer til å bli helt borte nei. Regner med at operasjon blir alternativet for meg også. Og kommer garantert til å måtte gå i bukser denne sommeren som kommer:(

Skrevet

Ja,sukk. er dessuten arvelig belastet. De forsvant ikke etter 2.sv.skap og gjør det kjipt å gå i skjørt. Legen har lovet meg operasjon etterpå. Vet det er ventelister, så denne sommeren må jeg nok belage meg på pirattights under skjørt og kjoler, men neste sommer håper jeg å slippe se ut som en 80 åring på leggene. Strekkmerker o.l gjør meg ingenting, men må innrømme at disse åreknutene syns jeg er utrolig ekle og skjemmende : ( Men ok - i enden av alle disse plagene ligger det jo en kjempepremie - så det er jo verdt det!

Skrevet

er deres smertefulle?ømme/stive i beina? jeg har veldig vondt..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...