Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan funker det i praksis i garderoben etc?

Skal ha med meg babyhen min på 4 mnd og lurer på hvordan jeg skal få dusjet og stelt meg og han?

Tips, løsninger, forslag etc?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. når jeg gikk på babysvømming så hadde jeg ofte med bilsete å la et hådkle der. så når jeg hadde dusja la jeg ungen der. inne i dusj rommet, så jeg kunne se han. men det var noen som dusja ungen, snakka med noen å avtalte at de skulle se etter ungen som lå på gulvet mens moren dusja.

Skrevet

Da jeg var på babysvømming med gutten min var det mangen som hadde sånn plastikkting du har opp på stellebord med seg. Sånn fra IKEA. Babyen lå på den mens den og mamman dusjet.

Skrevet

ehhhmmmm.... kanskje litt dumt spørsmål, men dusjer/tørker/steller dere babyen FØR dere dusjer og steller dere selv?

Skrevet

Dette lurer jeg også på!!! Skal begynne på babysvømming i morgen:)

Skrevet

Jeg har med mannen min, jeg... hehe. Praktisk:)

men jeg ser noen som er alene, de hjelper hverandre... Steller og kler babyen i inneklær først, så seg selv. Deretter yttertøy, og så ut...

Skrevet

Der jeg går på svømming har de en lekegrind stående i garderoben så man kan sette barnet der mens man dusjer, ellers bruker mange bilstolen har jeg sett. Jeg steller alltid tulla før jeg steller meg selv. Hos oss trenger ikke babyene dusje før de går i vannet, så jeg tar av henne yttertøy, steller meg og dusjer, også skifter jeg på henne. Det er veldig viktig at de ikke blir kalde vett! Etter badingen, motsatt rekkefølge =)

Skrevet

vi begynner også i morgen, bambolina!

Hvilket sted skal dere begynne?

Skrevet

Kan forresten være lurt å ta med to håndklær til babyen ;)

Skrevet

vi har gått på vannkanten. der har de slike familiekarbiner heter det. det er sånne små rom som er i mellom herre og dame garderoben så man kan møtes i. da pleide jeg å dusje datteren vår så dusjen sambo seg..så møtte vi han i den garderoben og han tørket henne mens jeg dusjet meg...så gikk jeg inn igjen dit og ammet osv...

hvis ikke så vet jeg det også er en del som dusjer og steller babyen mens pappaen gjør seg selv ferdig så avleverer man babyen ut igangen når man er ferdig så gjør mammaen seg ferdig selv...

hvis ikke så kan man jo ev ha med seg bilsete ekstra tepper/håndklær osv å legge babyen på... kommer an på hvor stor garderoben er osv

Skrevet

i Os er det vi skal begynne. Har aldri vært der før så jeg kjenner ikke til hvordan garderobe/bassengomr. er lagt opp. Hadde kanskje vært littegranne enklere å se for meg hvordan jeg skal gjøre det om jeg visse hvordan det såg ut igarderobene.

Skrevet

Kjempeartig med babysvømming!

Jeg har med meg vogna inn, og da mener jeg hele veien inn til bassenget, og det er kjempepraktisk. Mange som gjør det her. Tar sånne plastskotrekk på hjulene.

Viktig at babyen ikke blir for varm, så skifter på han først og tuller han inn i en håndduk. Han ligger i vogna mens jeg skifter og dusjer.

Etter svømminga tuller jeg han inn i håndduken igjen, triller inn i dusjen, og dusjer/bader han først og tuller han inn i en ny, tørr håndduk (har alt liggende klart under vogna). Der ligger han og koser seg mens jeg dusjer og kler på meg. Kler på han til slutt, så han ikke koker over (blir alltid sint når vi har på yttertøyet).

Ser flere som bruker stellemattene fra Ikea, men dette funker bare så lenge babyen ligger helt i ro. Dessuten er det stress å bære med seg stellematta, håndduker etc. Lettere å få med seg alt i vogna.

Skrevet

Hørtes kjepepraktiswk ut, Havana, men her er det ikke lov å ha med seg vogna. Men kanskje jeg kan ta mykbagen inn.

Skrevet

jeg vasket babyen først, så pakket jeg han inn i hånkler og evt et teppe, mens jeg dusjet.. la han på en stellematte jeg hadde med, eller hånkler..tørket meg, og kledde på ungen litt.. så meg, også yttertøy på ungen...

var mannen med, så dusjet jeg og kledde op ungen ferdig, sendte han ut i gangen til mannen som var ferdig selv i garderoben, og så dusjet jeg meg selv i fred og ro:)

Skrevet

God tanke, men sette den på det våte gulvet?

Skrevet

jeg har med meg stellematten som man kjøper på IKEA i plast. Dusjer minien, legger han ned der med et håndkle over seg og så dusjer jeg meg, Tørker meg og går inn i garderoben og tar på han bleie. Lar han ligge å sprelle litt mens jeg tar på meg klær og så kler jeg på han...

er litt stress men merker at d blir bedre for hver gang ettersom man får egne rutiner... som skrevet over her kan d være greit å ha med 2 håndkler til babyen. 1 før man går i bassenget og når man kommer opp, og ett etter dusjen som man tuller h*n inn i mens du selv kler på deg :D

lykke til.. vi stortrives på babysvømming :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...