Gå til innhold

kan noen de hit??tror jeg har rotet det til huff!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg regna ut på eggeløsningkalkulatoren på babyverden.der skreiv jeg siste dag i siste mensturasjon og det var 010108 da skulle jeg hatt eggeløsning den 15..men så kikka jeg en gang til i dag det var jo første dag i siste mens...og det var 271207.. og da hadde jeg jo eggeløsning den 10 altså på torsdag da hadde vi ikke sex men vi hadde sex den 9 dagen før altså..huff nå har jeg rotet det til...er altså 10 dager til jeg kan teste...da har jeg sikkert ikke klart det noen som kan svare hjelpe??er litt fersk på dette med eggeløsning...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde du sex dagen før antatt eggløsning skal det holde. Men vil bare også nevne at man ikke bør stole blindt på eggløsningskalkulatorene. Den er bare et hjelpemiddel. Kroppen "lever sitt eget liv", så det er den du bør lytte til og stole på. Så man bør, for å være sikker, legge til et par dager i hver ende av den fruktbare perioden man får opp på en eggløsningskalkulator

Skrevet

om du hadde sex dagen før eggløsning så kan du fortsatt ha blitt befruktet...huskt at spermisene har en levetid på 2-3 dager:)så da svømmer de opp til egglederen og venter på at egget skal løsne ..så OM du hadde eggløsning da.så kan det hende du er blitt befruktet:)

Skrevet

Befruktningen skjer i egglederen like etter eggløsningen, fordi egget lever ikke lenger enn max ett døgn. Spermiene kan leve opptil 5 dager inni egglederne, livmoren og livmorhalsen hvis forholdene er optimale.

Så tror ikke du har noe å frykte:)

Skrevet

ååååå tusen takk alle sammen men da er det ikke lenge til jeg kan teste da hehe men må vel vente et par uker for å vere på den sikre siden

Skrevet

Jeg har første dag av siste mens 27.12 og det kjennes ut som om jeg har eggløsmning først nå, tror det varierer litt fra syklus til syklus for min del

Skrevet

samme som meg da jeg skal bare fortsette å hoppe i høyet jeg...viss jeg får orgasme vill dette påvirke egget viss det har festet seg??noen som vet

Skrevet

Vi hadde ikke sex eggløsningsdatoen, men noen dager før og etter. Den satt den :) En orgasme vil selvsagt ikke skade et evt befruktet egg.

Skrevet

takk for svar alle sammen nå blei jeg letta...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...