Gjest Skrevet 13. januar 2008 #1 Skrevet 13. januar 2008 Har så lyst på pizza og har tint kjøttdeig, men trenger en oppskrift, noen som har det til en som ikke er så veldig flink på kjøkkenet???? please
signaturen Skrevet 13. januar 2008 #2 Skrevet 13. januar 2008 ca 8 dl mel, en pakke gjær, en god dæsj olje eller smelta margarin. en skvulp melk, og resten lunka vann. klin sammen til en jevn fin deig, og la heve i ca 30 min. ta ut deigen og kjevle den flat, (ca 5-6 mm) og legg i smurt langpanne. ta pizza fyll i pose fra butikken og lag etter anvisningen på pakken. ha ost på. masse ost:D og gjerne pepperoni,oliven,sjampinjong,mais eller noe annet som er godt:) stek på ca 200 grader midt i ovnen til deigen er gylden.
Rina82 Skrevet 13. januar 2008 #3 Skrevet 13. januar 2008 Slå ovnen på 225 grader. Deig: Ca 1 liter mel, 1 pk tørr gjær, 1 ts salt, 3-4 dl vann rundt 40 grader, ca 1 halv dl olje. Bland det tørre. Spe inn vann og olje. la det heve mend du lager fyllet. Fyll: Tomatpurre/hakkede tomater(ketchup til nød;) ), kjøttdei, løk, og ellers det du liker. bland alt i en panne. Krydre me det du liker, og ha gjerne litt sukker i for å runde smaken. Jeg har ofte en liten skvett med melk i fyllet ... og en sprut sitron... toppet med ost og stek i ca 20 min. Lykke til!!!
Gjest Skrevet 13. januar 2008 #5 Skrevet 13. januar 2008 av og til kjøper jeg er ferdig frossenpizza og legger på litt ekstra fyll av det jeg liker :-P det er nammenam. ellers er jo grandiosa en lettvint løsning :-P
Blå-Rosa+spire! Skrevet 13. januar 2008 #6 Skrevet 13. januar 2008 Til ca. 400 gram kjøttdeig trenger du en halv boks fløte og ca en halv flaske idun ketchup. Ellers det du liker av krydder, la det koke mens du kjevler ut deigen. Hvis du ammer er denne perfekt siden den er uten LØK!! Hvis du ikke ammer er en hakket løk knall å ha oppi på slutten mens du steker kjøttdeig, og la det koke i sausen det også Nam nam.
Den lille blå smurfen Skrevet 13. januar 2008 #7 Skrevet 13. januar 2008 Matprat.no er en genial side:) men til pizza lager jeg bunn av: ca 7 dl mel 3 dl lunka vann 1pk gjær 3ss olje -nok til en langpanne... så har jeg på det fyllet jeg har i skapet... noen ganger bruker jeg rå kjøttdeig og Heinz chilisaus/ketchup over bunnen, deler kjøttdeigen i små biter og legger rå over, og hakker løk og evt bacon over. Regn ca 20 min ved 200 grader.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå