Gå til innhold

Hva spiser babyen deres på elleve mnd.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

når de ikke vil ha brød. Har en liten gutt som ikke liker klumper i maten, og ikke vil ha brødskive enda, så her går det i grøt, yoghurt og middagsglass fra 6 mnd og oppover.... Hva spiser deres småtroll på 11 mnd på en dag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hedda har også vært litt tullete med klumper i maten, de kommer fort i retur. Så vi har gnurt all middag med gaffel til nå. Men nå kommer det seg, og ho er ikke så nøye på det lenger, så nå kan ho spise "8-måneders-klumper" i maten. Brødskive har ho egentlig alltid likt, men nå merker jeg at ho begynner å bli litt lei, så jeg må finne på noen nye pålegg å gi henne, noen forslag?

Her er Hedda`s måltider:

ca 6.00: 240 ml mme. (Jeg tvi-holder på dette måltidet selv om

alle sier jeg burde venne henne av med det. Da sover ho nemlig videre til 8.30 mot at ho heller våkner klokka 7 og vil opp...)

ca 9.00: Brødskive til frokost, med vann å drikke og en eplebit etterpå

ca 12.30: Middagsglass,vann å drikke og litt frukt til dessert

ca 16.00: Yoghurt og vann

ca 18.00: Grøt eller brødskive til kvelds. Og så ca 200 ml mme før ho køyer.

Vi har nettop begynt å innføre yoghurt, ho har ikke fått kumelk-produkter tidligere. Det ser ut som det går greit, magen har ikke reagert. Etterhvert tenker jeg å gi henne litt melk til brød-måltidene i stedenfor vann, men vil vente et par uker til.

Skrevet

Selma spiser:

mm før vi står opp

- brød/grøt til frokost

-brød til lunsj

- middag - helst ikke glass...

- brød/grøt til kvelds

Videre får hun mm når hun vil iløpet av dagen, frukt, yoghurt som mellommåltid.

Men hadde det vært opp til henne så hadde hun bare spist gulrot og brødskiver... Veldig kresen på middag, og grøt kan hun til nød spise på en god dag.... Som pålegg bruker vi leverpostei uten ansjos, skinke, har prøvd bitte litt kvitost, prim, noen ganger bare smør, og enkelte ganger dypper vi brødet i middagsmat for å få i henne litt middag også... Vet at det er mange som bruker kaviar som pålegg, vi har venta med det pga allergi og at det er mye salt i kaviaren. Har også oppdaga at Selma liker mat med mye smak i! Så da kan hun spise bra til middag også!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...