Jente 81 Skrevet 13. januar 2008 #1 Skrevet 13. januar 2008 Hei Leste lenger nede at du hadde fått en dysmatur jente i 1997. Vi fikk ei i 2003, og kunne veldig gjerne tenke meg kontakt med deg om det er greit. Vi har fått en del problemer ang dette akkurat nå, og vil veldig gjerne hlre fra deg som har opplevd akkurat det samme, med tanke på en vekst som ligger under de andre men at hu går oppover i sin egen kurve:)
britt72 Skrevet 13. januar 2008 #2 Skrevet 13. januar 2008 Hei hei. Skvatt litt da jeg så navnet mitt! Men bare koselig å kunne være til hjelp!!! Hva er det du lurer på? Min erfaring er i alle fall at det er foreldrene som kjenner barnet sitt best. Ser i ettertid at det er en god del jeg angrer på at jeg ikke sto på mer for, samtidig som jeg ofte har syntes at helsearbeiderne har hengt seg opp i feil ting. Men kanskje best å få vite hva du lurer på før jeg skriver mer...
Jente 81 Skrevet 14. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 14. januar 2008 Hei igjen. Lurte egentlig på åssen vekst kurven hennes var. Min er 4 år og 88 cm, nå 4 år og 4 mnd og 92, så det går i rykk og napp, hu følger fint sin egen kurve og har ingen probl ellers, vokser jevnt, men de synes det er for lite tydeligvis og vil sjekke om hu har noen sykdommer, synes dette blir mye å utsette henne for når hu ikke har noen symptomer på verken tarmsykdom eller kromosomfeil. Snakket med legen min om det samme han så på henne og sa vi kunne vente helt til 10 el 11 års alder med å se, hvis hu ikke tok igjen da så event gjøre noe da. Hvor høy var din 4 år? Supert å møte noen med samme opplevelse:)
britt72 Skrevet 14. januar 2008 #4 Skrevet 14. januar 2008 Ho var 2320 og 45 ved fødsel, tror jeg kanskje skrev noe annet. Husket feil... Det var at ho gikk ned til 2250. Hodeomkr. 33,5. Dette var 2 uker før termin. Etter 3 mnd: 4620g, 57,5cm. 8 mnd: 6400g, 65 cm 1 år: 7600g, 70,5 cm 19 mnd: 9180g, 77,5 cm 3 år 3 mnd: 15 kg og 101 cm 6 år: 20 kg og 114 cm Så jenta di er mindre enn mi, men hvor stor var ho ved fødselen? Det jeg vet som kan gjøres er å ta røntgen med 6 mnd intervall for å sjekke vokseflater. Det er jo ikke så mye styr. Men det ser jo ut til at ho vokser! Men det kan jo være greit å ha gjort det. Husk å få Embla plaster i forkant hvis det skal taes blodprøver.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå