Anonym bruker Skrevet 13. januar 2008 #1 Skrevet 13. januar 2008 Hei! Jeg har en gutt på 3,5 som utviklet skjev hodefasong da han var baby pga en muskel på halsen som var for kort slik at han ikke fikk snudd seg til ene siden. Hodet er fortsatt skjevt, og jeg begynner å bli redd for at det alltid vil være det...? Ikke nok med at det er skjevt, men på den siden som liksom er blitt klemt/avflatet, så er det en "fordypning" som går langs den ene siden av hodet. Nå er han, som sagt, over tre år, og dette synes ganske godt selv om han har tjukt hår som dekker hele hodet. Noen andre med slike barn som vet om dette er noe som blir borte med tiden? Har aldri sett noen voksne med slik hodefasong, så jeg håper det blir borte ettersom han blir større, er redd det kan bli et tema for evt mobberre når han blir større.... Håper noen kan svare meg...?
Sirimamman Skrevet 17. januar 2008 #2 Skrevet 17. januar 2008 Hei! Jeg har to gutter og begge har skjeve bakhoder. Dette kommer av voldsomt press under fødselene (begge gangene endte det med akutt ksnitt pga for trangt bekken). De har begge gått til fysioterapi, og eldstemann har også vært til utallige behandlinger hos manuell terapaut. Begge konkluderte med KISS/KIDD syndrom. Kanskje det er dette gutten din har? Uansett ville jeg begynt med fysio, noe kommunen du bor i sannsynligvis tilbyr Fysioterapauten vi gikk til, foreslo videre behandling hos osteopat da vi sluttet med fysikals behandling. Dette har vi nylig startet på. Hadde jeg vært i dine sko, ville jeg undersøkt mulighetene hos fysio terapaut, manuell terapaut og evt osteopat Mvh
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå