smill Skrevet 13. januar 2008 #1 Skrevet 13. januar 2008 Hei! Har lest endel her inne, men ikke skrevet så mye. Er en ting jeg tenker litt på nå når det har vært endel fokus på hva gravide kan spise. Når skal men begynne å ta sånne hensyn med maten? Alkohol er ikke noe problem det unngår jeg. Men hvis det tar tid å lage babyen holder dere dere unna spekemat og rød biff og blåmuggost og...... før testen er positiv?
Babyønske �� Skrevet 13. januar 2008 #2 Skrevet 13. januar 2008 Dette er det vel så forskjellige meninger om. Men jeg spiser det jeg vil og har lyst på. Tenker kanskje litt ekstra på det mellom eggløsning og mensen, men kun når det gjelder alkohol, men det drikker jeg minimalt av uansett så det er ikke det største problemet. Man deler ikke blodomløp med fosteret før i 6 uke, så før den tid er det ikke den store fare. Folk blir jo uplanlagt gravid også og det går jo også bra så.
jåsjenta Skrevet 13. januar 2008 #3 Skrevet 13. januar 2008 Jeg spiser akkurat det jeg har lyst på. Man vet aldri hvor lang tid det vil ta før man blir gravid, og man har ikke godt av å sette livet på vent bare for at man prøver å bli gravid. For selv om alt er bra med begge to, så kan det ta år før det klaffer (har selv prøvd i 3,5 år).
smill Skrevet 13. januar 2008 Forfatter #4 Skrevet 13. januar 2008 Takk for gode svar. Har såvidt begynt å prøve, men kjenner at jeg blir litt stressa av det her Skal nok slappe litt mer av med dette... Flere som har tanker om saken?
lana<3 Skrevet 13. januar 2008 #5 Skrevet 13. januar 2008 Jeg tror heller ikke du skal legge om kostholdet med mindre du har store vektproblemer....men er ikke feil å begynne med gravid vitaminer som inneholder folat og omega 3 da har man i det minste et godt utgangspunkt for spiren som måtte komme...det kan være vanskelig å bli gravid hvis man er overvektig, røyker (man reduserer fertiliteten med 20%), vitaminmangel, jern og folat mangel.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå