Gå til innhold

Gode råd til ultralyd??=)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann:)

I morgen er det tid for ultralyd og lurer på om noen har noen gode råd til meg. Har hørt at visst man f.eks drikker mye saft før ultralyd vil babyen bevege seg mer. Noen som vet om det stemmer:)?

Så et litt dumt spørsmål, men er det noe man kan spise eller gjøre for at man skal kunne se mest mulig??=)

Har så lyst å vite kjønnet:D

Takknemlig for alle svar:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg drakk sagt , cola, spiste en sjokolade. Men hun var enda rolig der inne. Så vi måtte tilbake 2 uker senere. Pga jeg ville vite kjønn.

Men nå er hun veldig aktiv:)

Skrevet

Det er ikke så bra at babyen er for aktiv inni der. Om den spretter rundt er det vanskelig for legen å få et godt stillbilde slik at han kan måle det han skal. Min var veldig aktiv på første UL, og det tok 10 min før han greide å "fange" rett stilling.

Skrevet

Jordmor sa til meg at om man drikker appelsinjuice før UL vil barnet være mer aktivt...

vet ikke om det stemmer, men det skader jo ikke å ta et glass eller tre for anledningen,...

Lykke til :o)

Skrevet

Hei:) Jeg spiste litt sjokolade å vi fikk se kjønnet og alt:) I tillegg hadde vi med videokamera å filma ultralyden.. artiii å ha til seinere:)

Skrevet

Jeg spiste en vanlig frokost før jeg hadde ultralyd, et par brødskiver, yoghurt, eplejuice. Gikk greit å se kjønnet, men måtte bruke litt tid på å undersøke hjertet fordi babyen beveget armene en del og "blokkerte" utsikten litt så det var vanskelig en stund å få til gode bilder ;-)

Når det gjelder kjønnet så bruker de jo mange vinkler for å se så tydelig som mulig, hun jeg var hos sa at i rundt 90% av tilfellene klarer hun å se kjønnet.

Tror du bare skal slappe av og GLEDE DEG :-) Ultralyd er en helt utrolig opplevelse. Lykke til :-)

Skrevet

tusen takk for alle svar:) Nå gleder jeg meg bare enda mer:D

Skrevet

Man bør ikke spise rett før man skal på ul. Tarmen bør ikke være for stappet, dette kan føre til skygge. Slik at det blir vanskeligre å ta gode mål på ul, samt se gode bilder.

Skrevet

Er ikke alle som tenker på at de fleste ønsker å ha med bilder, så det er lurt å nevne det tror jeg... Jeg fikk bare med et bilde, skulle ønske jeg hadde hatt ett par til...

Ellers har du virkelig no å se fram til! Jeg syns i allefall det var veldig moro!!

Skrevet

Spør legen/jordmora FØR hun begynner om hun har mulighet for å ta undersøkelsen opp på dvd... Vi fikk dvd fra hele undersøkelsen - veldig moro å se på i etterkant!!!! Fikk også mange bilder... Kjempemoro!! Vår lege mente at vi skal få en liten gutt, men kunne ikke være helt sikker fordi han lå med "stellet" under navlen min så det var vanskelig å få gode bilder der....

Skrevet

Eg fekk tips om å drikke cola før ul, og heiv innpå en liter før eg gjekk inn. Ungen var fulstendig gira og både jordmor og lege komenterte den høge aktiviteten. Ho hadde og litt problemer med målinga pga aktiviteten, men det var jo litt artig å sjå då:). Fekk litt dårleg samvittighet for det e jo sikkert ikkje så veeldig sunt for ungen:(. Men det va jo berre for den eine gongen då... Men hadde kanskje holdt med ein halv liter?

Skrevet

Hehe, morsomt. Jeg tror ikke jeg skal gjøre noe som helst sånn, jeg. Da jeg var på en tidlig UL i uke 10 både sparka og vinka nurket, og jeg hadde kun spist en liten vanlig frokost. Men åh, jeg gleder meg til den "vanlige" ultralyden, og til å kanskje få vite kjønnet...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...