Noah 21.05.08 :) Skrevet 13. januar 2008 #1 Skrevet 13. januar 2008 Samboeren min har malt trappa hjemme med oljemaling,og kjøkkenet med vannbasert. I stuen har han malt vinduskarmene med oljemaling. Han har luftet godt og jeg har bodd hos moren min i 8 dager nå,er det noen som vet om det er trygt for meg og reise hjem sent i kveld? Jeg har ikke en gang vert innom i løpet av di 8 dagene han har holdt på. Stuen,kjøkkenet og trappa er i samme rom,så lurte på om det var trygt for meg og være der liksom? er litt engstelig når det gjelder det..
Noah 21.05.08 :) Skrevet 13. januar 2008 Forfatter #2 Skrevet 13. januar 2008 Glemte og få med at han ikke har malt på omtrent 2 dager nå
mamiladi Skrevet 13. januar 2008 #3 Skrevet 13. januar 2008 Jeg mener at når oljemalingen har fått herde så lenge som det står på spannet (når den er heelt tørr), så har gassene forsvunnet. Den vannbaserte bruker litt lengre tid på å kvitte seg med gassene faktisk, selv om den tørker raskere. Jeg hadde fortsatt med å lufte en uke til, eller til malinglukta var vekke, etter at jeg hadde flyttet inn igjen :-) Jeg jobbet i en malingbutikk for lenge siden, du kan også ringe jotun (el.l) og spørre hvis du vil ha svar fra folk som virkelig kan dette :-) Kanskje du finner noe på nettet også??
Noah 21.05.08 :) Skrevet 13. januar 2008 Forfatter #4 Skrevet 13. januar 2008 dytt..vil ha mange svar:)
Anne_b1980 Skrevet 13. januar 2008 #5 Skrevet 13. januar 2008 malte rommet til størstemann når jeg var 2 mnd på vei, og babyrommet i dag, 7 mnd........ alt i livet er farlig......hysteri gjør det verre.....
charlotteb_ Skrevet 14. januar 2008 #6 Skrevet 14. januar 2008 jobber som maler, og har gjennom forrige s.skap og dette jobbet som normalt, bortset fra tunge løft. de fleste giftstoffene er tatt ut av malingen de siste årene pga nye regler. så du kan trygt flytte tilbake no:)
Veronica,Victor&Adelina<3 Skrevet 14. januar 2008 #7 Skrevet 14. januar 2008 Vi malte ganga sist jeg var gravid. jeg var borte i 15 timer ca.
>>>>>>m<<<<<< Skrevet 14. januar 2008 #8 Skrevet 14. januar 2008 Dette er helt trygt. Det som er farlig er å oppholde seg i nymalte rom over lengere tid (når det gasser som verst). Kos deg med å endelig kunne være hjemme du ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå