mammatilpia Skrevet 13. januar 2008 #1 Skrevet 13. januar 2008 Jeg er så heldig at det er fire barnehager i nærheten, men hvilken skal jeg velge? (Ikke sikkert at jeg får 1. valget da.) Er det greit for barnehagene at man kommer på besøk før man søker om barnehageplass? Har barnehager kapasitet til å ta imot foreldre? Hva legger dere vekt på når dere velger barnehage????
Katja Skrevet 13. januar 2008 #2 Skrevet 13. januar 2008 Du kan avtale om å komme på besøk og bli litt kjent med barnehagen, før du søker. Du kan også ta deg en runde å få årsplanen fra hver barnehage, der kan du lese om hva de ulike barnehagene vektlegger, og se hva som harmonerer best med det du syns er viktig for ditt barn. Da jeg valgte barnehage, hadde vi bare 1 i nærheten, så det var i grunnen ikke noe valg. Jeg jobber i barnehage, og nå opplever vi oftere og oftere at foreldre ringer og vil komme på besøk, før de velger hvilken barnehage de skal søke som 1. prioritet. Etter at det ble full barnehagedekning flere steder, ser vi en klar tendens til at foreldre "shopper barnehage", altså er bevisste hvilken barnehage de ønsker. Tidligere var nok mest beliggenhet og rykte det gikk på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå