Anonym bruker Skrevet 13. januar 2008 #1 Skrevet 13. januar 2008 Jeg har litt lav jernprosent (10.5) og enda lavere jernlager (6). Har tatt 25 mg om dagen, men må øke til dobbelt dose nå. Synes det er litt mye, kan det være noen bivirkninger (bortsett fra treig mage)? Tar Amino Jern Ferrochel (som skal være milder mot magen enn vanlig jern).
StoltMammaForFørsteGang Skrevet 13. januar 2008 #2 Skrevet 13. januar 2008 Du har vel fått en anbefaling fra legen? Ville bare tatt jern dersom jeg hadde fått det, og fulgt anbefalt dosering.
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2008 #4 Skrevet 13. januar 2008 Jeg har HB på 10 og ferritin på 5. Skal ta 250 mg jern om dagen.
mizz25 Skrevet 13. januar 2008 #5 Skrevet 13. januar 2008 Æ har hb på 10 å ferritin på 2,tar niferex jerntabletter.. Begynnte først på amino jern,men fikk beskjed at det va for lite jern i dagsdosen,så måtte skifte jerntablett type =) va å mye kvalm,så fikk streng beskjed om å forhøye dagsdosen. Ferritin på 2 e MEGET lite.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå