Gå til innhold

Hvor mye jern tar dere?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har litt lav jernprosent (10.5) og enda lavere jernlager (6). Har tatt 25 mg om dagen, men må øke til dobbelt dose nå. Synes det er litt mye, kan det være noen bivirkninger (bortsett fra treig mage)?

Tar Amino Jern Ferrochel (som skal være milder mot magen enn vanlig jern).

 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har vel fått en anbefaling fra legen? Ville bare tatt jern dersom jeg hadde fått det, og fulgt anbefalt dosering.

Skrevet

Jeg har HB på 10 og ferritin på 5. Skal ta 250 mg jern om dagen.

 

Skrevet

Æ har hb på 10 å ferritin på 2,tar niferex jerntabletter.. Begynnte først på amino jern,men fikk beskjed at det va for lite jern i dagsdosen,så måtte skifte jerntablett type =) va å mye kvalm,så fikk streng beskjed om å forhøye dagsdosen. Ferritin på 2 e MEGET lite.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...