Bianca83 Skrevet 13. januar 2008 #1 Skrevet 13. januar 2008 Nå som endelig Jula og alt det der er over så kan jeg for fullt begynne å konsentrere meg om babyen som skal komme. Har termin i slutten av mars så det er jo enda god tid :-) Selvom vesla våres skal sove på vårt rom de første månedene så syns jeg det er stas å gjøre rommet i stand når vi har det stående der ledig. Jeg skal sette inn sprinkelseng der og henge opp noen koselige gardiner å sånn, og vaske tøy selvfølgelig. Men hva mere gjør dere? Reier dere opp senga med sengetøy på osv? Henger dere opp bilder? Isåfall hvordan bilder? Tepper på gulvet? Hyller med ting på? eller hva? Jeg trenger gode tips som jeg kan dille og dalle med utover :-) hilsen førstegangsfødende
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2008 #2 Skrevet 13. januar 2008 hei! utålmodigheten slår inn for fullt ja! hehe:P med meg også! har nå 11 dager til termin og jeg lå først på sengetøyet for 3 dager siden.. Har fått anbefalt å ikke legge det på før, fordi det kan lett støve ned osv.. Inne på babyrommet har vi ikke gjort noenting. Alle tingene står der inne, men han skal jo ligge inne med oss de første måndene. Vil ikke gjøre babyrommet klart enda, med tanke på at "alt kan skje".. Ikke for å skremme deg. Men ja, jeg har gjort alt klart, vasket klær osv (gjorde eg i uke 35). Men dette bestemmer du helt selv.. lykke til:)
Galskapens overhode Skrevet 13. januar 2008 #3 Skrevet 13. januar 2008 Grunnet plassmangel blir det ikke noe babyrom. Men alt av klær vasket jeg når jeg var i uke 30. Senga satte jeg opp 2 uker senere.. Forrige uke skrudde jeg og vesla (4år) sammen stellekommoden og fylte den. Neste uke kommer noen hyller jeg skal ha over kommoden. Arveleker er vasket. Og står nedpakket og klare.. Lammeskinn etter tulla er vasket og karet opp med stålbørste. Re opp senga gjør jeg nok den dagen vi kommer hjem fra sykehuset.. Evt legger et pledd over hele senga slik at det ikke støver ned før vi kommer hjem. Vogna står klar med vinterposen i (tatt over regntrekket slik at den ikke støver ned).. Setet er nyvasket og klart med pledd oppi. Sykehusbagen pakket jeg her for noen uker siden.. Men nå har jeg plukket ut alt og begynt å pakke den på nytt.. Skal ha med meg de aller beste av de beste kosebuksene mine fant jeg ut... Samt kjøpe inn personlige artikler jeg trenger på sykehuset, og som jeg er ekspert til å glemme å pakke hvis jeg skal pakke i al hast..
~falck~ har fått baby! Skrevet 13. januar 2008 #4 Skrevet 13. januar 2008 Jeg ordner istand alt jeg:) Seng, klær selvfølgelig, gardiner, noen leiker i hyllene og bamser til pynt:) Jeg kommer sikkert å legge babyen i sprinkelsenga når storesøster på 2 år og jeg er på badet og sånn:)) Selv om han skal ligge inne hos oss om natta de første månedene i vogga si! Også har storesøster laget malerier i barnehagen som skal rammes inn og henges opp inne hos lillebror:)) Så søtt *hehe* Da får hun ta del i det nye familiemedlemmets ankomstforberedelser hun også
Gjest Skrevet 13. januar 2008 #5 Skrevet 13. januar 2008 Har ikke babyrom. Hvis vi ikke får flytta etterhvert, så skal vesla dele rom med storesøstra si en stund.
Gjest Skrevet 13. januar 2008 #6 Skrevet 13. januar 2008 Hei! Jeg så noen kjempesøte bilder på skeidar av noen bamser her om dagen som jeg skal kjøpe å henge opp. Dessuten skal vi henge opp noen hyller, som man kan sette evt. fødselsgaver på, bamser o.l. Vi har ikke så god plass på vårt eget soverom, men jeg synes vi har en super plan denne gangen. Vi setter opp barnesenga på barnerommet, pluss den gamle sengen vår (kjøpte akkurat ny). Så har vi babycall, og da kan den ene gå inn å være med babyen når den gråter, og den andre får sove i fred. Og da kan man og ligge der inne hvis man ønsker å være nær babyen.
Turbomamma<3<3<3 Skrevet 13. januar 2008 #7 Skrevet 13. januar 2008 Vi er så heldige å skal flytte inn i et nybygd hus som vi har ventet på i et års tid nå, men det som er litt vrient er at vi tar ikke over før den uka jeg har termin!! Kan jo hende jeg går overtid og at vi rekker å komme oss inn, men det er det jo ingen garanti for.. Så jeg vurderte om jeg skal skru opp senga her i den lille leiligheten vi bor nå, eller om jeg skal vente for å slippe å frakte den hel til huset. Kan babyen bare ligge i bagen på barnevogna de første dagene, om den skulle komme til først? Ellers så har jeg tenkt å henge opp noen fine gardiner og ordne litt etterhvert, siden vi skal ha den inne til oss den første tiden uansett. Stellekommoden skal stå på badet til å begynne med. Så flytter jeg den inn på barnerommet etterhvert som den ikke skal brukes så mye mer.
Jewel m/jente får gutt Skrevet 13. januar 2008 #8 Skrevet 13. januar 2008 Barnerommet er fortsatt ett rot, men idag satt vi opp senga på våres rom der hun skal ligge til og begynne med. Det gikk liksom litt mer opp for meg når jeg så senga ferdig, at vi skal få en baby. Sambo er helt i hundre.
Labambie Skrevet 13. januar 2008 #9 Skrevet 13. januar 2008 Vi var på Ikea forrige mandag å kjøpte inn de siste tingene til rommet. Nå mangler vi bare noen gardiner så blir det bra! Så at queen of the road kalte det for redebygging,og det stemmer nok det! Kjøpt ny kommode,satt opp sprinkelsengen (selvom vi skal bruke kurv første tiden), satt inn en stol der inne,skrudd sammen stellebord... Så dette blir knall! Babyklærne har jeg sendt hjem til mamma for vasking.. Dette blir så bra! 28 dager igjen i dag..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå