Anonym bruker Skrevet 13. januar 2008 #1 Skrevet 13. januar 2008 Jeg har de siste dagene lekke noe vått og tynt. Spesielt etter jeg har tisset. Ikke sånne store mengder, men det har "piplet" litt ut. Leste en plass at man kan lekke fostervann i små mengder hvis hodet har festet seg. Det tror jeg det har. Det har iallefall kommet ganske langt ned. Er dette noe jeg bør ringe føden om? Hva kan de isåfall gjøre for å finne det ut? Det er jo ikke mye, men kan det ikke være farlig og ha sex feks. Er i uke 38.
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2008 #2 Skrevet 13. januar 2008 Du bør nok kontakte føden ja. De kan finne ut om det er fostervann eller ikke. tar prøve av vannet. Hvis du lekker, bør du nok ikke gå så mange dagene før du føder. Er en betydelig fare for infeksjoiner siden fosterhinnen er brutt... Vet mange blir satt i gang i slike situasjoner.. Ring å hør med dem du:) Lykke til:)
~falck~ har fått baby! Skrevet 13. januar 2008 #3 Skrevet 13. januar 2008 Jeg lakk sånn som du forklarer ved temintider i forrige svangerskap... Ta på deg et bind og ring føden:) De vil da sjekke bindet (og fostervannet er gjerne litt lyse rosa) Kan se det om du har bind på... Er også viktig å ta kontakt med føden i forhold til infeksjonsfare som blir større opp til babyen hvis vannet driver å går... Jeg måtte ta en del blodprøver.. Bedre å ringe 1 gang for mye enn 1 for lite:)) Lykke til...
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2008 #4 Skrevet 13. januar 2008 Best å ta en telefon og spør da... det er jo bedre å spør for mye enn for lite... Har ringt de to ganger før om andre ting, føler meg litt overhysterisk, men det er jo oss de er der for... Takk for svar:)
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2008 #5 Skrevet 13. januar 2008 Det er ikke rosa, men gjennomsiktig. Lakk du? Hva skjedde?
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2008 #6 Skrevet 13. januar 2008 Jeg begynte å lekke fostervann termin dagen sist gang. Jeg ble da lagt inn pga fare for infeksjon og for at de annen hver dag sjekket med ul om jeg hadde nok fostervann
~falck~ har fått baby! Skrevet 13. januar 2008 #7 Skrevet 13. januar 2008 Hvis det er meg du spør, kom babyen 1 dag senere:) Og måtte følges nøye opp av fødeavdelingen... Jeg hadde ringt!
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2008 #8 Skrevet 13. januar 2008 Hjelp... Jeg ringer med en gang:) Takk for gode svar
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2008 #9 Skrevet 13. januar 2008 Heisann, Jeg trodde også at jeg lakk fostervann, men var inne på föden faktisk to ganger- men de tok gyn undersökelse og kunne se at det var bare litt mer vannete utflod mor slutten av graviditeten.. og litt begynnelse på sopp- jeg er i uke 38. De sa at det er litt vanskelig å vite på slutten også fordi det kan samles opp litt utflod og det kommer ut som en mer vannete konsistens enn tidligere nå mot slutten. Men klart du skal sjekke det opp og holde litt utkikk i bindet du har på deg- bedre å ringe en gang for mye. Om det er lekkasje av fostervann kommer du til å få rier etterhvert også sa min jordmor... Lykke til, klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå