Anonym bruker Skrevet 13. januar 2008 #1 Skrevet 13. januar 2008 Hei..er ny her jeg. Men det var utroli deili å finne en plass der du ikke er alene om samlivs problemer,og kan lese om andres og få råd fra andre enn familie! Forholdet til min samboer går sånn opp og ned men har vel i bunn og grunn aldri hatt noe godt forhold. Vi har to gutter på 2 og 6 år,da han på 6 var ca 1 år hadde vi en pause ,han flyttet hjem til mor og jeg beholdt leiligheten med sønnen vår.Vi delte på han annen hver uke,men så bestemte vi oss for å prøve på nytt.Jeg flyttet til han og sa opp leiligheten,han hadde da tatt over garden til moren.Nå budde vi på landet! Første åra gikk fint,så fikk vi en gutt til.Det var utruli slitsomt,med 2 å ta seg av.Sambo var ikke spesielt flink å hjelpe til. Åra har gått og jeg har godtatt de meste,men nå er jeg lei! Lei av å høre på syting til sambo,lei av å måtte spørre han hele tiden om hjelp,lei av at han aldri tar me guttene på noe gøy,og kjefter hele tiden på dem! Lei,lei,lei... Han må hele tiden ut å gjøre noe med garden,han spør aldri om gutene vil vere me han.Han har aldri tid til å sette av tid til oss.Han syter å klager viss han må ha ungene litt fordi jeg skal noe,for da får ikke han gjort noen ting sier han.Det er en mare å måtte bade eller legge ungene.Han tar aldri på meg lenger og vi prater omtrent aldri! Jeg har snakket me han ørten ganger om at han må bli flinkere til å si at han er gla i meg og ta på meg,for jeg renger de sårt! Jada sier han,han skal bli flinkere!Men skjer ingenting!! Hva i alle dager skal jeg gjøre? Er der noen andre i denne verden i samme situasjon? Jeg er ulykkelig og lei meg hele tiden... Prøver å si de til familien min,men dei skønner ikke hva jeg prater om,han er jo så snill,sier de! Ja han er snill,men hva gjør jeg når de ikke er romanse i bilde! Dei blir sinte på meg fordi jeg nevner å gå fra han,nå må jeg ta til vette sier de! Jeg er redd for å såre noen,men ender vel egentli opp me å såre meg selv. Ungene har de egentli ikke noe godt di heller med en sur mamma hele tiden og en pappa som kjefter for alt Jeg elsker mine to gutter over alt på jord og vil gjøre alt for di,vil ha de gøy,besøke folk,dra på turer. Men dette syns min sambo er unødvendig,vi har nok å gjøre hjemme! Håper noen vil sare meg,gi meg noen råd!
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2008 #2 Skrevet 14. januar 2008 Vanskelig å svare på hva du skal gjøre, for det må du nesten finne ut av selv. Men tror det kan være lurt å få litt rådgivning og hjelp med forholdet før det er for sent. Gjør i hvertfall noe, så du slipper å ende opp bitter og ulykkelig. Lykke til!
Hildemor fra vest Skrevet 14. januar 2008 #3 Skrevet 14. januar 2008 Heisann..Hørtes ikke noe kjekt ut slik dere har det nei..Kan jeg spørre om mannen din er i jobb utenfor hjemmet eller er det reint gårdsarbeide..Og du er du hjemmeværende..Barna skole barnehage? Jeg vet av erfaring å gå hjemme i lengden uten andre impulser kan være veldig ødleggende..Dere skiller nok ut negative impulser til hverandre uten å nesten tenke over det..Hverdagen blir så rutinepreget at man glemmer å leve..Har dere mulighet til barnepass så dere kunne reist bort en kveld/helg og vært kjærester bare dere to?..Du sier han har aldri tid!?! Da må han sette av tid..En kveld sier du at du vil prate med ham..Forklar stille og rolig at slik dere har det i forholdet kan ikke du ha det lenger..Forklar ham at du er veldig glad i ham og vil at dere skal ha et godt forhold men at da må dere gjøre noen forandringer..Hvis ikke må du sette hardt mot hardt og si at du vil bryte forholdet!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå