galeguri Skrevet 13. januar 2008 #1 Skrevet 13. januar 2008 Noen som vet hvor raskt denne medisinen kan begynne å virke? Vi fikk Flutide til vår sønn for å teste ut om det ville ha noen effekt på hoste/rennende nese som han hadde hatt ganske lenge (han er i tillegg atopiker). Han ble bra etter bare par-tre doser, altså 1-2 dager, så jeg innbiller meg at dette var litt vel kjapt til at det kan være medisinen (???). Tenker da at han bare var forkjølet og at han var på bedringens vei da vi begynte med Flutide. Tiden vil jo vise, men er der noen med samme erfaring? Jeg er liksom hellig overbevist om at han IKKE har astma..... håpe, håpe......
Kirsebæra Skrevet 13. januar 2008 #2 Skrevet 13. januar 2008 Elias har gått på samme medisin + en til som jeg ikke husker navnet på i farta....gul beholder..... uansett, han fikk det også pga hoste og rennende nese som aldri forsvant og han ble også bedre etter ett par dager. bruker det enda, både hjemme og i barnehagen. rett før han legger seg, og når han står opp igjen og ved behov hvis han er veldig aktiv.....Men han har ikke astma han heller.....=)
ALIICE Skrevet 13. januar 2008 #3 Skrevet 13. januar 2008 Det vil ta ca 2 uker før dere vil merke bedring med flutide. Ventoline derimot virker umiddelbart.
Kirsebæra Skrevet 13. januar 2008 #4 Skrevet 13. januar 2008 ventolin var det kanskje? som er blå? og fluitide som er gul? er ikke hjemme nå så jeg kan ikke se etter heller..... den blå astma medisinen bruker vi flere ganger om dagen og den gule på morgen og kveld.....
ALIICE Skrevet 13. januar 2008 #5 Skrevet 13. januar 2008 ventoline er blå ja = brukes opptil flere ganger daglig. flutide er lakserosa/oransj = brukes morgen og kveld
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå