Anonym bruker Skrevet 13. januar 2008 #1 Skrevet 13. januar 2008 Har fått låne en Baby Bjørn Vippestol. Jeg har en gutt på 10 uker som snart veier 6 kilo. Han ser ut til å like å sitte/ligge i stolen, men jeg er veldig usikker på hvor mye han kan sitte der, det er jo litt belastning på ryggen selv om jeg har den i den slakeste posisjonen.
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2008 #2 Skrevet 13. januar 2008 vi har en vippestol kjöpt på jysk og de har vi brukt helt siden gullet ble födt. den kan legges helt ned slik at han ligger, har brukt den mye og definitivt ikke angret på at vi kjöpte den. nå når han er blitt 5 måneder så setter vi den opp litt innimellom slik at han blir halvveis sittende når han får gröt f ex... jeg har aldri passet på hvor lenge han sitter der, så lenge han ikke klager så går det bra, man får bruke litt sunn fornuft ikke bli overhysterisk heller.
Gjest Skrevet 13. januar 2008 #3 Skrevet 13. januar 2008 Jeg er ikke sikker, men har hørt 15-20 min. Vår jente på 10 uker sitter kanskje 15-20 før hun blir lei av den og vil gjøre noe annet. Vet ikke om det er farlig å sitte lenger, men de skal i allefall ikke sovne der.
Smellt P. Tjukka Skrevet 13. januar 2008 #4 Skrevet 13. januar 2008 Det er lite belastning på nederste trinn på BB - stolen. Vi har latt snuppa sitte i den fra nyfødt. Nå er hun 7 uker og sitter ca 30 min per dag !
hjertebarn Skrevet 13. januar 2008 #5 Skrevet 13. januar 2008 jeg snakket med fysio om dette.hun sa at i full liggestilling er det ingen belastningsfare for ryggen i den forstand. men når et barn ligger der, er barnet veldig passivt, og bør derfor ikke oppholde seg der mesteparten av timene han er våken:)
Luna** Skrevet 13. januar 2008 #6 Skrevet 13. januar 2008 Jenta vår er 11 uker gammel, og hun bruker sin hver dag. Den står på det "flateste"stillet. Hun ligger der i ca 30 min av gangem, og da er hun lei... Så det er selvsluttet. Vi har lagt et lammeskinn i ryggen, for at det skulle bli litt lunere. Men det hjelper også på at stolen blir litt mykere for henne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå